شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اطلاعیه های اتاق ایران و اسپانیا

دیدار مدیر اجرایی انجمن صنایع پرتغال با رئیس اتاق ایران

در ملاقات مدیر اجرایی انجمن صنایع پرتغال با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران توسعه روابط تجاری بین دوطرف مورد تأکید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تأکید بر لزوم توسعه روابط اقتصادي ایران و پرتغال، اظهار کرد: پتانسیل‌های زیادی برای همکاری دو کشور وجود دارد و در زمینه خدمات مانند خطوط حمل‌و‌نقل دریایی ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.
«دکتر محمد نهاوندیان» یادآور شد: بانک‌های ایرانی می‌توانند و تمايل دارند تجارت بانكي خود را با سرمايه‌گذاران به اشتراك بگذارند.
وی با تأکید بر این‌که تحریم‌ها هیچ اساس و پایه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های خصوصی این حق را می‌دهیم که از خودشان دفاع کنند و وزارت‌خانه‌ها هم آن‌ها را راهنمایی می‌کنند تا مشکلاتشان را خودشان حل کنند.
دکتر نهاوندیان در ادامه با یادآوری این‌که بازار سرمایه، جهانی شده است، تأکید کرد: باید فرصت‌ها را دید و صادرات نفتی و غیرنفتی کشور طبقه‌بندی شده‌اند.
وی ارتباط با پرتغال را مهم ارزیابی کرد و گفت: بعد از افزایش قیمت نفت بسیاری از کشورها به انرژی‌های تجدیدپذیر فکر می‌کنند.
رئیس اتاق ایران درباره روابط بین دو کشور ابراز کرد: در ایران شرکت‌هایی داریم که کالاهای با کیفیتی دارند و به دانمارک صادرات می‌کنند.
وی افزود: در زمینه شیشه و سرامیک، ایران فرصت مناسبی دارد و در بخش صادرات با توجه به قیمت انرژی، موضوعات مربوط به فن‌آوری باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود تسهیل شرایط پرتغال برای صدور روادید را نشانه خوبی در تجارت و نشان‌دهنده هوش و ذکاوت سفارت پرتغال برشمرد.
هم‌چنین «آنتونیو الفیاط» مدیراجرایی انجمن صنایع پرتغال نیز ضمن ابراز تمایل به برقراری ارتباط مستقیم با ایران، اظهار کرد: ایران در زمینه صنایع قوی است و پتانسیل زیادی دارد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم که روابط تجاری بین دو طرف گسترش پیدا کند، هر چند که مشخص است دولت و وزارت‌خانه‌ها سیاست‌های جداگانه‌ای دارند.
«نادر حقیقی» رئیس شورای مشترک ایران و پرتغال نیز از ارتباط مستقیم بین شرکت‌های تخصصی دو کشور به‌عنوان فرصت مناسبی یاد کرد.
وی اذعان کرد: در ایران نیروهای آموزش دیده در سطح بالایی داریم که می‌توانند در زمینه‌های مشترک همکاری کنند.
حقیقی هم‌چنین خاطرنشان کرد: سفارت پرتغال قول داده است که اگر بازرگانان ایرانی بلیط هواپیما را از ترکیش‌ایر تهیه کنند به آن‌ها سریع ویزا داده شود.


تاریخ خبر: 13890721
Rising Up in Spain 2024
شرکت اسپانیایی در زمینه تهیه و تولید ماشین آلات و قطعات یدکی
حضور شرکت های اسپانیایی در نمایشگاه MEDLAB و ARAB HEALTH دبی 2024
پنجمین نشست مشاوره به کسب و کار 8 اسفند ماه
هیئت اسپانیایی مبلمان، مواد آرایشی و بهداشتی و لباس کودک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی