جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نماینده قلابی اسپانیا قرارداد یک میلیارد دلاری با دولت اوکراین امضا کرد

مادرید - اسپانیا اعلام کرد یکی از شهروندان این کشور باجعل نمایندگی شرکت گاز طبیعی آن قراردادی به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار را بادولت اوکراین در حضور نخست وزیر و وزیر انرژی آن امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه هایاسپانیایی امروز جمعه نوشته اند: این فرد متقلب که در واقع، عامل بازرگانی ‌ چندشرکت اسپانیایی بجز شرکت گاز طبیعی فنوسا در اوکراین بوده، هفته جاری خود را بهعنوان نماینده این شرکت جا زده و در مراسمی رسمی، قراردادی به ارزش یک میلیارد و100 میلیون دلار برای ساخت تاسیسات گاز مایع در دریای سیاه با دولت اوکراین امضاکرده است.
پس از آگاهی از این موضوع، شرکت گاز طبیعی فنوسای اسپانیا در بیانیه ای اعلام کردکه شخص یادشده هیچ رابطه‌ای با این شرکت ندارد و در نتیجه، توافقنامه مذکور برایآن الزام آور نیست.
شرکت اسپانیایی همچنین وعده داده است این نماینده قلابی را تحت پیگرد قانونی قرارخواهد داد.
انتشار این موضوع، یک جنجال گسترده بویژه در اوکراین به بار آورده است بویژه آنکهخبرگزاری رویترز گزارش داده است اوکراین سعی‌ داشت با امضای این قرارداد، وابستگی‌انرژی خود به روسیه را قطع کند و به دلیل اهمیت آن، میکولا آزروف نخست وزیر و یوریبویکو وزیر انرژی اوکراین در مراسم امضای آن حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، ولادیسلاو کاسکیف مسوول آژانس دولتی سرمایه گذاری‌های اوکراینکه این قرارداد را با نماینده قلابی اسپانیا امضا کرده، او را در آن مراسم، جوردیگارسیا تابرنرو مدیر اطلاع رسانی شرکت گاز طبیعی فنوسا معرفی کرده بود، حال آنکهبعد معلوم شده این فرد در آن روز در اوکراین حضور نداشت بلکه در بارسلونا به سر می‌‌برد.
اکنون معلوم شده است امضاکننده واقعی این قرارداد فردی به نام جوردی ساردا بونهویاست که به عنوان عامل بازرگانی شرکتهای مختلف اسپانیایی در اوکراین فعالیت می کندو فاقد سوابق کیفری است.
با این حال، هنوز مشخص نیست چگونه او این کار را انجام داده و آیا در قبال تبانیبا مسئولان اوکراینی، پولی هم گرفته است یا خیر چرا که تاکنون هم مسئولاناسپانیایی و هم دولت اوکراین از توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرده اند.
بنا به گزارشها، نماینده قلابی اسپانیا در آن مراسم از سفر قریب الوقوع هیاتی ازشرکت گاز طبیعی این کشور به اوکراین خبر داده و دولت اوکراین هم گفته بود بزودیاولین تاسیسات گاز طبیعی مایع خود را در دریای سیاه خواهد ساخت و در زمان کوتاهیقادر خواهد بود سوخت موردنیاز خود را با هزینه هایی کمتر از واردات روسیه تامینکند.
اما اکنون شرکت گاز طبیعی اسپانیا می گوید نه نماینده ای در اوکراین دارد و نه قصددارد سرمایه گذاری در آن کشور داشته باشد یا در کنسرسیوم ساخت مخازن گاز طبیعی آندر دریای سیاه شرکت کند.
اما با وجود این،ویتالی دمیانیوک مسوول هماهنگی آژانس سرمایه گذاری ملی‌ اوکراینگفته است که این حادثه تاثیری بر تصمیم دولت این کشور و اجرای پروژه مذکور نداردچون شرکت آمریکایی اکسلریت انرژی آمریکا مشتاق مشارکت در آن است.
برخی معتقدند آنچه در اوکراین رخ داده، یک نمایشنامه سیاسی با هدف تحت فشار قراردادنروسیه و اعطای امتیازاتی به کشورهای غربی بویژه امریکا بوده است، بویژه آنکه مسکوهمواره تلاش می کند از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی خود به اروپا از طریق خاکاوکراین بهره برداری سیاسی کرده و دولتهای این کشور را تحت فشار بگذارد.


تاریخ خبر: 13910911
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی