جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

صادرات محصولات شیلاتی ایران از مرز 350میلیون دلار عبور می کند

تهران - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ارزش صادرات محصولاتشیلاتی کشور در سال 1390 حدود 210 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود این رقمامسال از مرز 350 میلیون دلار عبور کند.

به گزارش ایرنا از سازمان شیلات ایران، غلامرضا رازقی  افزود: پیشبینی می شود امسال بیش از 800 هزار تن محصولات شیلاتی در کشور تولید شود.
وی اظهار داشت: این میزان در سال 1389 حدود 663 هزارتن و در سال 1390 به 735هزارتن ارتقا پیدا کرد و این روند با توجه ظرفیت های خوب در آب های داخلی و ساحلی، مورد توجه قرار گرفته است.
رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر این که روند موجود در زمینه آبزی پروری درکنار کشاورزی به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه است، گفت: در حال حاضر بحث دومنظوره کردن کشاورزی در قالب آبزی پروری در کنار کشاورزی مورد توجه است.
رازقی با بیان این که در زمینه دو منظوره کردن کشاورزی گام های خوبی در کشوربرداشته شده و نتایج خوبی حاصل شده است ، ادامه داد: بحث دو منظوره کردن کشاورزیبه عنوان اولویت مهم شیلات ایران و مراکز استان ها مورد تاکید است.
رییس سازمان شیلات ایران پرورش ماهی در قفس در سدها را یکی از برنامه های مهمشیلات ایران دانست و افزود: در این روش اقدام های خوبی در زمینه توسعه آبزی پروریصورت گرفته است.
رازقی کشورهای همسایه، چین، کره و کشورهای اروپایی را مهمترین بازارهای هدفصادراتی محصولات شیلاتی ایران اعلام کرد و اظهار داشت: ارتقای سطح صادرات شیلاتایران به کشورهای مختلف جهان در دستور کار است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان صادرات محصولات شیلات ایران شامل ماهیان گرم، بهکشورر عراق صادر می شود و میگوی ایران نیز از دیگر محصولات شیلاتی صادراتی بهکشورهای اروپایی بخصوص اسپانیا و فرانسه است.
رازقی با ارشاره به تعامل سازنده دستگاه های مرتبط در حوزه آبزی پروری، به چشمانداز مطلوب بخش آبزی پروری در حوزه تولید و صادرات اشاره کرد و افزود: با توجه بهتعامل سازنده و مطلوب در حوزه شیلات، امیدواریم موانع و مشکلات در این بخش مرتفع شدهو به دستاوردهای خوبی در این بخش برسیم.
وی در ادامه از افزایش تولید بیش از 13 هزار میگوی پرورشی طی سال جاری خبرداد وگفت: این میزان در سال 1389 بیش از شش هزار و 700 تن و در سال 1390هشت هزار تن بودکه امسال به بیش از 13 هزار تن می رسد و بیش از 50 درصد این محصول صادر می شود.
رازقی با اشاره به بسته حمایتی 100 میلیارد تومانی دولت از پرورش کنندگان میگوافزود: این بسته حمایتی به بانک های عامل ابلاغ شده و اجرای آن موجب ایجاد دلگرمیدر پرورش دهندگان میگوکاران شده است.


تاریخ خبر: 13910730
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی