جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات از سودآورترين بخشها در اقتصاد دنيا است.

حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات از سودآورترين بخشها در اقتصاد دنيا است.
تهران - يك كارشناس فناوري اطلاعات گفت: حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات جزوسود آورترين بخش ها در اقتصاد دنيا به شمار مي رود و با وجود بحران جهاني، از معدود حوزه هايي است كه سودآوري خود را حفظ كرده است .
محمد كشوري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: بسياري از شركت هاي مخابراتي سود دهي خود را در دنيا حفظ كرده اند، در اقتصاد خودمان هم به وضوح مي بينيم كه سود آورترين شركت ها در كشور، اپراتورهاي مخابراتي هستند .
وي افزود: مخابرات بخش جذابي براي سرمايه گذاران بخش خصوصي است اما شرط لازم براي حضور سرمايه گذاران در اين بخش اين است كه دولت شفافيت كافي در سياست ها و برنامه هاي خود داشته باشد .
اين كارشناس با بيان اينكه شبكه هاي مخابراتي ،سودآورترين حوزه ها براي سرمايه گذاري است زيرا كه متوسط سود آن از بقيه بخش ها بالاتر است، افزود: اگر دولت بتواند با ارايه برنامه هاي شفاف اعتماد سرمايه گذاران را جلب كند ، نقدينگي سرگردان در بازار ارز و سكه به راحتي مي تواند جذب صنايع مخابراتي و فناوري اطلاعات (
IT) شود .
كشوري گفت: در حوزه ارتباطات وفناوري اطلاعات، اولويت را بايد به توسعه خدمات داد ، توان داخلي كشور تا كنون صرف توسعه زير ساخت شده و زيرساخت ها در كشور تا حدودي توسعه پيدا كرده اند ، هم اكنون سرمايه گذاري و توسعه بخش خدمات و محتوي اهميت زيادي دارد .
وي افزود: اگر بخش خصوصي به اهميت خدمات و محتوي توجه كند مي تواند سودآوري خوبي در اين بخش داشته باشد .
اين كارشناس فناوري اطلاعات گفت: زيرساخت بدون محتوي مانند اتوبان بدون خودرو است اگر خدمات و محتوي جديد ايجاد شود، مردم به استفاده از اينترنت پر سرعت روي مي آورند و به سمت پرداخت هزينه براي اينترنت روي مي آورند، مانند آنچه كه در تلفن همراه رخ داده است آنها بدون هيچ اعتراضي بيشتر از آب و برق ، براي تلفن همراه هزينه مي كنند .
كشوري در مورد تاثير تحريم هاي اقتصادي بر بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تحريم ها ورود تجهيزات را مشكل مي كند ، موانعي در توسعه سرمايه گذاري وجود دارد ،اما ما بايد به دنبال فرصت ها باشيم .
اين كارشناس همچنين گفت: نقش دولت در توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات ،نقش حمايتي و سياست گذاري است .
كشوري گفت: صدور هر گونه پروانه فعاليت در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات برعهده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) است كه بازوي وزارت ارتباطات است و مانند ساير نقاط دنيا بجز دولت كسي صلاحيت واگذاري مجوز فعاليت را ندارد.


تاریخ خبر: 13900523
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی