جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار رئیس اتاق بازرگانی لهستان و هيات همراه با رئيس اتاق ايران

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی لهستان با دكتر نهاونديان بررسي شد؛

معرفی زمینه‌ها و راه‌کارهای افزایش همکاری میان ایران و لهستان

890125hot.lahestan.t7

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی لهستان و هیأت تجاری همراه با رئیس اتاق ایران، زمینه‌ها و راه‌کارهای افزایش همکاری میان دو کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «دکتر محمد نهاوندیان» رئیس اتاق ایران ابراز امیدواري كرد این جلسه‌های رو‌در‌رو باعث افزایش همکاری‌ها ‌شود.
وی افزود: چندی پیش ما کنفرانسی در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر داشتیم که نتایج خوبی در بر داشت، هم‌چنین می‌توانیم همکاری‌های خوبی در بخش ساخت ماشین‌ها و قطعه‌های خودرو داشته باشیم. در صنعت کشتی‌سازی نیز هم خط کشتی‌رانی و هم امکان ساخت کشتی در کشور ما وجود دارد.
نهاوندیان تصریح کرد: مسأله امنیت انرژی و سرمایه‌گذاری در توسعه انرژی نیز بسیار مهم است و وقتی تقاضا بالا برود و سرمایه‌گذاری درست نباشد، بحران در زمینه انرژی اتفاق می‌افتد و قیمت‌ها بالا می‌رود و در این صورت قیمت سایر کالاها نیز افزایش می‌یابد.
• باید به روابط بلندمدت فکر کنیم
رئیس اتاق ایران یادآور شد: ایران کشوری است که در بخش انرژی بسیار شرایط خوبی دارد و دارای جمعیت زیاد و موقعیت جغرافیایی مناسبی است. اقتصاد جهان در آینده متفاوت خواهد بود و ایران یکی از پتانسیل‌های بالا در منطقه و جهان است، بنا‌بر‌این باید به روابط بلندمدت فکر کنیم، زیرا اقتصاد لهستان نیز برای ما بسیار مهم است.
نهاوندیان توضیح داد: در بخش‌های دیگری مانند بیوتکنولوژی، زمینه‌های همکاری وجود دارد و مؤسسه‌هایی هستند که در این زمینه‌ها کار می‌کنند. هم‌چنین صنعت گردشگری می‌تواند میان دو کشور تقویت شود، اما نیاز به تسهیل مسأله ویزا دارد و اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در این زمینه به سفارت‌خانه‌ها کمک کنند.
وی تأکید کرد: صنعت مواد غذایی نیز از 10سال گذشته پیشرفت زیادی در ایران داشته است و اکنون در زمینه بسته‌بندی نیز سرمایه‌گذاری‌های زیادی شده است و ما صادرات زیادی داریم.
رئیس اتاق ایران اعلام کرد: زمینه مهم دیگر در ایران، گردشگری سلامت است و افراد زیادی از کشورهای عربی و کشورهای‌GIS برای مسایل پزشکی به ایران می‌آیند و می‌توانند از نقاط دیدنی کشور بازدید داشته باشند. بیمارستان‌های مناسبی نیز در ایران هستند و شرکت‌های خوبی در تولید کالاهای پزشکی فعال هستند و ما آمادگی صادرات به کشورهای مختلف را داریم و این بخشی از صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: ما اکنون از بزرگترین بازارها و خط تولید خودرو در منطقه هستیم و به همین علت ماشین‌های وارداتی در ایران بسیار گران هستند. تراکتور هم تولید می‌کنیم اما به علت تقاضای زیاد حتی بخشی هم وارد می‌کنیم. خط تولید ماشین‌های ایرانی در کشورهایی مانند سوریه و بلاروس ایجاد شده و انتقال تکنولوژی در ایران ارزان است.
نهاوندیان یادآور شد: ما سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه جاده‌ها و زیرساخت‌ها نیز انجام داده‌ایم و شرکت‌های زیادی در این زمینه‌ها فعال هستند. سهم بخش خصوصی در ایران در حال افزایش است، به طور مثال در بانک‌های خصوصی سهم بخش خصوصی بیشتر از دولت است و برای نخستین بار بخش خصوصی توانسته است در نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند.
وی گفت: هم‌چنین تمامی همسایه‌های ما مانند ترکیه، عراق و افغانستان، تقاضای واردات برق از ما دارند و ایران می‌تواند در این زمینه تبدیل به هاب الکتریسیته در منطقه شود. امکان استفاده از انرژی هسته‌ای و خورشیدی و بادی هم بسیار در ایران فراهم است.
رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: شرکت‌های دارویی نیز در حال خصوصی‌سازی هستند و سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با انگلیس داریم و اکنون هر نوع دارویی در ایران تولید می‌شود و امکان صادرات نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی، ایران دارای نیروهای انسانی خوبی است و بازار خوبی هم دارد و همکاری در این زمینه بسیار خوب خواهد بود، اما برای تمامی این همکاری‌ها روابط بانکی بسیار مهم است.
نهاوندیان تأکید کرد: در صورت تمایل بانک‌های لهستانی به ایجاد شعبه یا دفتر در ايران، ما پیگیری خواهیم کرد و در مدت 2 ماه آن را ایجاد خواهیم کرد.
در ادامه رئیس اتاق بازرگانی لهستان اعلام کرد: ما به دنبال یافتن شرکای تجاری برای همکاری بوده و مایل هستیم در مورد فرصت‌های همکاری با ایران بیشتر بدانیم و تبادل اطلاعات کرده و آن را در اختیار تجار کشورمان قرار دهیم.
«دكتر آرندارسکی» ادامه داد: ما به دنبال ارتقای جایگاه اقتصاد خود هستیم و به هر نوع تجارت کمک می‌کنیم، بنا‌بر‌این از سرمایه‌گذاری در لهستان استقبال می‌کنیم و هیأت‌های مختلفی از تمام دنیا می‌پذیریم.
وی اضافه کرد: بحران جهانی بر لهستان نیز مؤثر بود، اما اقتصاد لهستان بسیار مقاوم در برابر آن ایستادگی کرد و حتی GDPمثبتی داشته است که در سال2009 رشد GDP، 2درصد و امسال بین 2‌تا‌ 3 درصد است.
آرندارسکی گفت: میزان بیکاری در لهستان 14درصد است و به علت بازار داخلی خوب و صادرات مناسب در زمان بحران با مشکل روبه‌رو نشدیم.
وی اعلام کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در طول بحران متوقف شد، اما پیش از بحران 13میلیارد یورو و اکنون 3 یا 4میلیارد يورو است.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان عنوان کرد: ما با سفارت ایران در لهستان روابط زیادی داریم و در زمینه صدور روادید کمک خواهیم کرد، اما بايد متوجه بود که اگر اقدام مناسبی در رابطه با بحران‌ها صورت نگیرد، مشکلات زیادی ایجاد خواهند کرد.
وی بیان کرد: در بحران گذشته بیش از 30 هزار میلیون دلار از بین رفت و این مسأله در تمام دنیا به همین شکل اتفاق افتاد، بدون این‌که مسؤول ایجاد آن مشخص باشد.
آرندراسکی توضیح داد: آلمان دومین شریک تجاری ما در صادرات و واردات است، اما بیشترین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از سوی فرانسه در لهستان انجام شده است.
وی تصریح کرد: صنعت مواد غذایی ما نیز در حال توسعه است و صادرات و واردات در این زمینه انجام می‌دهیم، ضمن این‌که سرمایه‌گذاری زیادی نیز در این زمینه داشته‌ایم.
منبع: سایت اتاق ایران



تاریخ خبر: 13890130
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی