شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نشست صبحانه کاری هیئت رییسه اتاق ایران به همراه دبیرکل و معاون امور بین الملل با روسا و دبیران اتاق‌های مشترک
صبحانه کاری هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور معاون جدید امور بین الملل، آقای حامد عسگری و دبیرکل جدید، آقای ساسان شاه‌ویسی و با دعوت از روسای اتاق های مشترک امروز سه شنبه 7 شهریور ماه 1402 ساعت 7 صبح در طبقه هشتم اتاق ایران برگزار گردید.

 آقای دکتر سلاحورزی ، رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن خوشآمدگویی به حضار و معرفی معاون بین الملل و دبیرکل جدید آن اتاق به نکاتی اشاره نمودند. برخی از این نقطه نظرات پیشتر توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا به اتاق ایران منتقل شده بود.

 در ادامه از حاضرین جلسه خواسته شد تا نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه تقسیم کار با اتاق‌های مشترک و برنامه حوزه بین الملل ارائه دهند.



 در این جلسه آقای دکتر طاهری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا به موارد زیر اشاره کردند:


1-توضیح و تحلیل نقش و اهمیت اتاق های مشترک در برنامه هفتم توسعه و گنجاندن بندی در این رابطه
 2- با توجه به عضویت ج.ا.ایران در پیمان های شانگهای و بریکس،لزوم ایجاد کمیته های شانگهای و بریکس با شرکت اطاقهای مشترک و ایجاد ارتباط و انجام نظرخواهی از اتاق های مشترک به خصوص اتاق های مشترک ذیربط، زیرا اتاق های مشترک می‌توانند کمک های فکری سازنده و اقدامات موثری در این دو گروه بین المللی داشته باشند .
 3- همکاری و هماهنگی اتاق های مشترک جهت تعیین و اعزام رایزن های بازرگانی با وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت
 4- تبیین و تنظیم آیین نامه و اساسنامه اتاق های مشترک (اصلاح اساسنامه برپایه تفاهمات با کشورهای طرف مقابل و تبدیل اتاق مشترک به کریدور هماهنگی جهت ارتقاء عملی سطح همکاری ها)
 5- حضور یک نماینده از اتاق های مشترک در شورای عالی نظارت
 6- حضور نماینده ای از اتاق های مشترک در هیئت نمایندگان اتاق ایران به نمایندگی از همه اتاقهای مشترک
 7-حضور نمایندگان اتاق های مشترک در کمیسیون های تخصصی اتاق ایران
 8- استفاده از پتانسیل اتاق های مشترک در مسائل پولی و بانکی به خصوص رمزارزها و بلاکچین 



همچنین شاهد حضور و سخنرانی اتاق های مشترک از جمله اتاق مشترک بازرگانی ایران و هلند، اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند، اتاق مشترک بازرگانی ایران وترکمنستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت، اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس، اتاق مشترک بازرگانی ایران و و ویتنام، اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و شرق آفریقا، اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد، بودیم.

 شرح کامل خبر را از طریق وبسایت اتاق ایران ملاحظه بفرمایید.
  https://otaghiranonline.ir/news/67642

تاریخ خبر: 14020607
ایران اکسپو 2024
سرمایه گذاری خارجی 28.215 میلیارد یورو در اسپانیا در سال 2023
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی