شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

جلسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با سفیر جدید ایران در مادرید و با حضور سفیر اسپانیا در تهران- خرداد 1402

در این جلسه آقای دکتر طاهری رییس اتاق مشترک، جناب آقای دکتر زبیب سفیر جدید ج.ا. ایران در مادرید و آقای آنخل لوسادا فرناندز سفیر پادشاهی اسپانیا در تهران  و همچنین دو تن از اعضای هیئت مدیره  اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا آقای مهندس منشی زاده نائب رییس اول و آقای مهندس فرخزادی نائب رییس دوم حضور داشتند.


 

در ابتدای جلسه آقای دکتر طاهری ضمن معرفی اعضای هیئت مدیره از آقای دکتر زبیب سفیر جدید ایران در اسپانیا  جهت اختصاص زمانی برای جلسه، با توجه به فشردگی برنامه ایشان و همچنین حضور جناب آقای فرناندز تشکر کردند.

آقای دکتر طاهری ضمن اشاره به سوابق اتاق مشترک از سال 1380 و همکاری با بخش های مختلف سفارت اسپانیا در ایران در سطح عالی، از دیدار پیش آمده ابراز خشنودی کردند و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید در آینده ای نزدیک جلسه ای به صورت جداگانه با آقای فرناندز سفیر اسپانیا در ایران برگزار و راه های افزایش همکاری بررسی گردد.


 

آقای دکتر طاهری در ادامه بحث خود به آقای دکتر زبیب در خصوص قدمت و فعالیت های اتاق مشترک توضیحات کاملی ارائه و آمادگی اتاق مشترک و اعضای هیئت مدیره را برای هرگونه همکاری اعلام کردند و کشور اسپانیا را با توجه به رویکردهای سیاسی و اقتصادی کشور مناسبی به عنوان بازاری مهم و دروازه آمریکای لاتین توصیف کردند. همچنین توضیح دادند اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در سال های ابتدایی تاسیس در اسپانیا طرف تجاری داشته است که متاسفانه پس از مدتی این فعالیت و همکاری متوقف شد.

ایشان ادامه دادند این اتاق در حال حاضر در ایالت های کاتالونیا و آندالوسیا نماینده دارد و نسبت به مشاوره و کمک به اعضای اتاق مشترک، دریافت و اعزام هیئت ها اقدام می شود. امیدواریم با حضور جنابعالی و رایزنی های لازم نسبت به تعریف همتا تحت عنوان اتاق مشترک بازرگانی اسپانیا و ایران اقدام گردد.

رییس اتاق مشترک اضافه کردند دفتر ما در تهران و اسپانیا آمادگی هرگونه همکاری در راستای توسعه روابط فرهنگی و تجاری را دارد. فرصت های بسیاری در طول سالها از بین رفته است که باید احیا شوند یا با ایده های جدید جایگزین گردند. تجربه عدم استفاده از طرح پیشنهادی همکاری با SERCOBE از این نمونه هاست.

در ادامه جلسه، آقای دکتر زبیب ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با اهمیت توسعه روابط ایران و اسپانیا آمادگی خود را جهت همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا اعلام نمودند و اضافه کردند بسیاری از مسائل به مرور و با افزایش مراودات حل شدنی است.  باید عرصه را به دست تاجرین و فعالین اقتصادی در اعزام و دریافت هیئت و دیدارهای B2B تاجران سپرد. سفارت در این زمینه حامی اتاق مشترک خواهد بود.   اینجانب پس از حضور در اسپانیا فعالیت اتاق بازرگانی اسپانیا و اتاق های بازرگانی ایالت های مختلف را مورد بررسی قرار خواهم داد و درخصوص همتای تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا پیگیری خواهم نمود.

اتاق مشترک بازرگانی با افزایش روابط تجاری فعالین اقتصادی نه تنها باعث تولید ثروت بلکه روابط دو کشور را نیز افزایش می دهد. یکی دیگر از مسائل مهم عادی سازی ایجاد حساب بانکی در بانک های اسپانیا برای ایرانیان مقیم  می شد و در دستور کار اینجانب قرار دارد.



اتاق مشترک بازرگانی می بایست از بروکراسی های معمول خارج و با هدف توسعه تجارت اقدام نماید. همکار اقتصادی سفارت ایران در اسپانیا آقای حاجی شاه نیز در این زمینه می توانند کمک کنند. امیدواریم به زودی شاهد حضور هیئت رییسه و هیئت های تجاری در اسپانیا باشیم.


در ادامه آقای منشی زاده نائب رییس اتاق مشترک و نماینده سابق بانکو سابادل اسپانیا در ایران در خصوص شرکت های دانش بنیان و لزوم حمایت از آنها صحبت کردند، با توجه به اینکه اکثراً در رشته های مواد غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند شامل تحریم ها نمی شوند . امکان برونسپاری یا اوت سورسینگ وجود دارد. امید است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.


آقای فرخزادی ادامه دادند، با توجه به فرصت های تجاری موجود و پتانسیل بسیاری که وجود دارد دفتر نمایندگی اتاق مشترک که در اسپانیا حضور دارد می تواند جهت تنظیم قرارملاقات ها با اتاق های بازرگانی بارسلون یا آندالوسیا اقدام کند، خواهشمند است توانایی و پتانسیل های ایرانیان مقیم در اسپانیا را در نظر بگیرید.

آقای دکتر زبیب ضمن تایید موارد فوق بر مسئله ریجنریتینگ تاکید کردند و اعلام کردند حتما شرکت های دانش بنیان را در نظر خواهند داشت، همچنین با توجه به تعداد ایرانی های مقیم در اسپانیا، استفاده از توانایی آنها در افزایش سطح روابط دو کشور را در برنامه خواهند داشت.

در انتهای جلسه آقای دکتر طاهری بر حفظ روابط با سفارت اسپانیا تاکید و برای سفیر جدیدمان در اسپانیا آرزوی ماموریتی خوب و همراه با دستاوردهای گسترده در کلیه زمینه ها داشتند.



تاریخ خبر: 14020310
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی