جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

دیدار با معاونت گردشگری آقای دکتر تیموری و آقای دکتر محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور آقایان دکتر طاهری، مهندس فرخزادی به همراه آقای مهندس علیرضا فرخزادی در روز یکشنبه مورخ 08/02/98 در سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.



با توجه به اهداف و ارتقاء مناسبات گردشگری بخش خصوصی با دولت ، حضورگردشگران از کشور اسپانیا در ایران یکی از اهداف اصلی می باشد. اسپانیا جزء 30 کشور هدف ایران در صنعت توریسم قلمداد می گردد و تلاش هایی در گذشته و برنامه ریزی هایی برای آینده جهت افزایش حضور توریست های اسپانیایی صورت پذیرفته است. در ابتدای جلسه آقای طاهری به معرفی اتاق مشترک ایران و اسپانیا پرداختند و اعلام کردند: در سال گذشته تفاهم نامه ای با شرکت پارس کانسالتینگ مستقر در بارسلون به امضا رسید. بر اساس این تفاهم نامه این شرکت به عنوان نماینده اتاق مشترک در اسپانیا معرفی و بخش خصوصی و دولتی می توانند از خدمات و تجربیات این مجموعه استفاده نمایند.




آقای مهندس علیرضا فرخزادی ادامه دادند: هدف ما شناساندن ایران به علاقمندان اروپایی به خصوص اسپانیایی می باشد، این مهم از طریق حمایت معنوی بخش دولت به خصوص معاونت محترم گردشگری امکان پذیر خواهد بود، اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با همکاری شرکت پارس کانسالتینگ بعنوان نماینده اتاق مشترک آمادگی ارائه کلیه خدمات فرهنگی و گردشگری را درخصوص جذب گردشگر دارد. شایان ذکر است در حال حاضر 90% امور مربوط به کارهای فرهنگی مورد نظر سفارت ج.ا.ایران در اسپانیا توسط ما انجام می شود. آقای دکتر تیموری ضمن ابراز خرسندی بابت دغدغه اتاق مشترک جهت حضور گردشگر اسپانیایی در ایران، اراده ملی را جهت حضور گردشگران خارجی در ایران الزامی قلمداد کردند. ایشان در ادمه گفتند: یکی از حوزه هایی که همچنان پویایی داشته و نشاط خود را حفظ کرده است، حوزه گردشگری و توریسم است. بر اساس آمار موجود حضور گردشگران اروپایی نسبت به سال گذشته افزایش داشته، که اسپانیا نیز از این قاعده مستثنا نیست، صف های طولانی توریست ها از جای جای دنیا در مقابل موزه ها و اماکن گردشگری نشان از استقبال ایشان است. یکی از اموری که با هماهنگی جناب آقای قشقاوی، سفیر محترم ج.ا.ایران در اسپانیا بسیار اثربخش بود، برپایی نمایشگاه «ایران: مهد تمدن ها» در اسپانیا در شهر آلیکانته بود که مخاطب بسیاری را جذب کرد. با کلیت رویکرد لزوم افزایش توریست خارجی در ایران بسیار موافق هستیم، اما در این خصوص معتقد هستیم بخش خصوصی می تواند بسیار به بخش دولتی کمک نماید. بر اساس بررسی های بعمل امده اسپانیا ذینفعان خوبی هستند که بسیار علاقمند به حضور در ایران هستند.




آقای دکتر لاریجانی در تکمیل صحبت های آقای دکتر تیموری ادامه دادند: در راستای افزایش توریستهای اسپانیا برنامه اجرایی توسط معاونت تبیین شده است، این برنامه به کار گیری کلیه پتانسیل بالفعل و بالقوه و ایجاد کنسرسیوم را در دستور کار قرار داده است. برنامه اجرایی برای اسپانیا آماده شده است، که در اختیار اتاق مشترک قرار خواهد گرفت.




در ادامه آقای دکتر طاهری بر هر گونه همکاری در اسپانیا و ایران تاکید کردند و از حمایت معنوی این سازمان قدردانی نمودند . در انتهای جلسه هدیه ای به عنوان یابود و سمبل کشور اسپانیا از طرف آقای دکتر طاهری به آقای تیموری اعطا گردید.


تاریخ خبر: 13980208
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی