جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

کمبود نقدینگی و افت تیراژ، مهم‌ترین مشکل قطعه‌سازان

آرش محبینژاد-عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا و دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشوردر گفتگو با ایرنا: کمبود نقدینگی و افت تیراژ، مهم‌ترین مشکل قطعه‌سازانایرنا نوشت: دبیر انجمن صنایع همگننیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت:در صنعت خودروسازی و به تبع آن قطعه سازیسیاستگذاری متمرکزی و صدای واحدی وجود نداردو فعالان این صنعت منتظر اقدام عملیمسئولان هستند.

آرش محبی نژاد با بیان این مطلبافزود: در ۲ ماه گذشته با مسئولان رده بالای کشوریاز رییس مجلس شورایاسلامی گرفته تا رییس کل بانک مرکزی، وزیران کشور، اقتصاد، صنعتو تعاون و معاونانآنان، همچنین فراکسیون قطعه سازان و کمیسیون صنایع و معادن مجلسو مسئولان گمرک دربارهمباحث مختلف قطعه سازی جلسات متعددی برگزار و ۲ نامه نیز به دفتر رییس جمهوری ارسال شد. متاسفانه صدای واحدی ازدولتو مجلس برای اجرای طرح ها در صنایع وجود ندارد و هرکدام برنامه خود را پیش میبرند.صنعت قطعه سازی در دور نخست تحریم ها(اوایل دهه ۹۰) برای سرپا نگه داشتن صنعت خودروسازیهمهنوع حمایت را انجام داد و اکنون باید دستمزد شایسته ای بگیرند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه وقطعه سازان کشور هشدار داد: تاخیردر تصمیم گیری می تواند آثار مخرب میان مدت وبلندمدت به دنبال داشته و به تعطیلی گستردهکارخانه ها منجر شود. آثاراجتماعی بیکاری و توقفدر تولید می تواند این صنعت را به مرحله «رکود تورمی» واردکند که خروج از این شرایطبسیار سخت خواهد بود. امیدوار هستیم مسئولان به یک اتفاق نظر درتصمیمگیری برسند و یک مرکز و اتاق فکر در برابر تحریم ها ایجاد شود تا شاهدسیاستگذاری هایمتمرکز در صنعت خودرو باشیم.

افت تیراژ، مهمترین مشکل قطعه سازان

این مقام صنفی درباره ترخیص قطعاتباقیمانده در گمرک افزود: برخی از اینقطعات با تعهدگذاری قطعه سازان ترخیص شده ودر اختیار کارخانه‌های تولیدی قرار گرفتهاست اما دولت با ترخیص سایر قطعات بویژهقطعات الکترونیکی که می تواند کاربردهای ۲ یاچندگانه داشته باشد موافقت نکرده است. اکنون مشکل اصلی قطعه سازان ترخیص قطعات ازگمرکنیست، بلکه کمبود نقدینگی، ابهام در قیمت فروش قطعات، تاخیر در تامین مواداولیه وافت شمارگان تولید (تیراژ) است.

وی به آمارهای منتشر شده درباره میزانتولید خودرو اشاره کرد و گفت: مطابقآمارها از آغاز امسال تا پایان آذرماه ۷۶۳ هزارو ۵۱۹ دستگاهخودرو درکشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۳۱ درصدکاهش نشان می دهد.


تاریخ خبر: 13971025
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی