
همزمان با این تحولات، دکتر محمد طاهری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، توصیه کرد این نهاد موضوع حضور فعال و در اختیار گرفتن یک کرسی در شورای دیپلماسی اقتصادی مناطق آزاد را در دستور کار قرار دهد.
به باور وی، اتاق ایران بهواسطه ساختار فراگیر خود، امکان نمایندگی یکپارچه دیدگاههای فعالان اقتصادی کشور را در این سطح از سیاستگذاری داراست و میتواند نقشآفرینی واقعی بخش خصوصی را در فرآیند تصمیمسازی مناطق آزاد تقویت کند.

