تقویت روابط تجاری ایران و اسپانیا؛ بازدید سفیر اسپانیا از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز

بازدید سفیر اسپانیا از ظرفیت‌های اقتصادی تبریز با حضور دکتر محمد طاهری در شامگاه شنبه، سوم خردادماه ۱۴۰۴، ضیافتی صمیمانه با حضور جمعی از برجسته‌ترین فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی برگزار شد. این برنامه، که با میزبانی رئیس اتاق بازرگانی ایران، جناب آقای مهندس صمد حسن زاده و در چارچوب سفر رسمی سفیر اسپانیا، جناب آقای آنتونیو سانچز-بندیتو گاسپار به تبریز حال برگزاری است، بخشی از مجموعه دیدارهایی است که با هدف آشنایی نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی این استان در حال انجام است. در جریان این برنامه، آقای دکتر محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا از طرف این نهاد فعال در توسعه همکاری‌های دوجانبه، در دیدارها و نشست‌ها مشارکت فعال دارد. نمایندگان شماری از شرکت‌های برجسته و فعالان شاخص تجاری تبریز، به همراه مسئولان برخی نهادهای کلیدی حوزه تجارت و توسعه صادرات استان، در این مراسم حضور داشتند. جناب آقای اینییگو خیل کاسارس، رایزن بازرگانی سفارت ایران در مادرید نیز در بازدیدها و جلسات تخصصی با فعالان اقتصادی استان حضور خواهند داشت. این ضیافت، بخشی از یک برنامه سه‌روزه برای شناخت توانمندی‌های صنعتی و تجاری و فرهنگی شهر تبریز به‌شمار می‌رود و زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباطات مؤثر میان نمایندگان بخش خصوصی و مقامات بلندپایه حوزه دیپلماسی و اقتصاد بین‌الملل شده است. هم‌زمانی حضور مقام‌های ارشد ایرانی و اسپانیایی با مدیران شرکت‌های پیشرو استان، نمادی از اهمیت روزافزون روابط اقتصادی میان دو کشور است؛ روابطی که اتاق مشترک ایران و اسپانیا در مسیر توسعه و تعمیق آن گام برمی‌دارد.

دبیرخانه اتاق مشترک

25می2025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *