

تجلیل از صادرکنندگان نمونه تهران با حضور عضو هیئت مدیره اتاق ایران-اسپانیا
در ادامه سلسله رویدادهای حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با حضور جمعی از مسئولان ارشد، نمایندگان بخش خصوصی و صادرکنندگان برتر برگزار شد. دکتر اصغر آهنیها، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا نیز از چهرههای حاضر در این همایش بود.
در این مراسم، از ۱۷ صادرکننده نمونه استانی، ۲۲ صادرکننده ملی و ۴ شرکت شایسته تقدیر در حوزههای مختلف قدردانی بهعمل آمد. هدف اصلی این رویداد، ترویج فرهنگ صادرات، شنیدن دغدغههای فعالان اقتصادی و ارائه راهکارهایی برای توسعه پایدار صادرات عنوان شد.
در ادامه، محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، توسعه صادرات را راهکار اصلی عبور از فشارهای اقتصادی و محدودیتهای ارزی توصیف کرد و با اشاره به سهم ۲۰ درصدی تهران از کل صادرات کشور و نقش ۳۰ درصدی آن در تولید ناخالص داخلی، خواستار سیاستگذاری انعطافپذیر و تقویت همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی شد. وی همچنین از پروژههایی نظیر بندر خشک آپرین بهعنوان فرصتهای مهم برای بهبود زیرساختهای صادراتی استان یاد کرد.

