شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

هیات اسپانیایی‌ در اتاق ایران به دنبال چه بودند؟
«چرا اقتصاد اسپانیا بدون حضور دولت تا این اندازه قوی رشد می‌کند؟» این تیتری است که وال‌استریت‌ژورنال اخیراً در مورد اقتصاد اسپانیا نوشته‌است. اقتصاد این کشور به ادعای مردم اسپانیا نیز بسیار قوی است. تاجران و فعالان اقتصادی که از اسپانیا به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آمده بودند اغلب در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از اقتصاد قدرتمند کشورشان می‌گفتند. (سه‌شنبه 27مهر) هیاتی تجاری از اسپانیا به اتاق ایران آمده بود. اکثر آن‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و برخی نیز به دنبال بازار و فروش محصولات خود به ایران آمده بودند. آن‌ها مایل هستند که از اقتصاد قدرتمند کشور خود بیشتر بگویند تا از این طریق سایر فعالان اقتصادی در ایران را به سمت خود جذب کنند. البته ایرانی‌ها هم تمایل زیادی به برقراری رابطه با اسپانیایی‌ها نشان می‌دادند. هیچ‌کدام از میزها حتی برای یک دقیقه خالی یا خلوت نمی‌شد و همین نشان‌دهنده علاقه فعالان اقتصادی ایرانی به فعالیت با اسپانیایی‌ها بود.
دنبال پول آمده‌ام!
انریکه لوپز یکی از چند فعال اقتصادی است که برای نخستین بار از اسپانیا به ایران آمده؛ به گفته وی: «ایران به لحاظ زیرساختی جای کار بسیاری دارد. خواست و تمایل خوبی نیز برای این کار وجود دارد؛ مردم هم مصمم هستند. اکنون که درها باز است، باید اجازه جاری شدن بدهند.» او صادقانه می‌گوید: «من به عنوان یک اسپانیایی به دنبال پولِ شما آمده‌ام. من پول می‌خواهم. برای بازار آمده‌ام و می‌خواهم بفروشم.» او بخش خصوصی را در ایران بسیار پیشرفته می‌داند و معتقد است که آن‌ها مصرف‌کننده را به خوبی در نظر می‌گیرند.
توریسم حرف اول را در اقتصاد اسپانیا می‌زند
شخص دیگری کنار دست لوپز نشسته که شباهت بیشتری به ایرانی‌ها دارد. اسماعیل هراره مدیر صادرات است. او می‌گوید: «مردم اسپانیا می‌توانند شرکای خوبی برای ایرانی‌ها باشند. آن‌ها معمولاً به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی صحبت می‌کنند. چالش اصلی ما این است که همدیگر را بشناسیم.» او تأکید می‌کند که هنوز چیزی از بازار ایران نمی‌داند و اکنون به دنبال شرکای تجاری مناسب می‌گردد. او می‌گوید: «فعالان اقتصادی در بخش خصوصی ایران بسیار حرفه‌ای هستند، می‌دانند چه می‌خواهند و وقت آدم را هدر نمی‌دهند. آن‌ها کاملاً متفاوت هستند.» طبق گفته او اقتصاد اسپانیا به صنعت توریسم متکی است. او می‌گوید: «بیش از 50میلیون توریست هر سال به اسپانیا سفر می‌کنند. گاهی برای یک مسابقه فوتبال از دوبی به مادرید می‌آیند. به این ترتیب توریسم نقطه قوت اسپانیاست. به خاطر همین هم ساخت‌وسازهای زیادی وجود دارد.»‌ البته صادرات هم بخش مهمی از اقتصاد اسپانیا را تشکیل می‌دهد.
هشت بار به ایران آمده‌ام
ادواردو دلاژ هشتمین بار است که به تهران می‌آید. او به عنوان مدیرعامل از اسپانیا به ایران آمده‌است. یک سمت کارتش انگلیسی و سمت دیگر به عربی نوشته و خبری از اسپانیایی نیست. او می‌گوید: «نخستین بار دو سال پیش به ایران آمدم که در دوران تحریم بود. در آن زمان به خاطر یک مسئله حقوقی در زمینه تحریم‌ها به ایران آمده بودم که دو پرونده داشتیم و در هر دو مورد با خوش‌شانسی پیروز شدیم.» او پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت اقتصاد ایران می‌بیند. او می‌گوید: «شما منابع انسانی و سایر سرمایه‌های طبیعی را دارید. البته مردم قدری می‌ترسند اما رفته‌رفته شما را به عنوان شریک تجاری اصلی در کنار خود نگه می‌دارند.» از نظر او اسپانیایی‌ها باید اطلاعات خود را در مورد ایران بیشتر کنند و از یکدیگر بخواهند که با ایرانی‌ها ارتباط برقرار کنند. او می‌گوید: «به نظرم ایرانی‌ها نیز باید دستان خود را بیشتر باز کنند تا به بقیه کمک کنند تا در کشورشان سرمایه‌گذاری شود.» او تأکید می‌کند که ایرانی‌ها و اسپانیایی‌ها شباهت‌های بسیاری دارند و می‌توانند آینده خوبی با یکدیگر داشته باشند. او همچنین تأکید می‌کند که اسپانیایی‌ها ایران را یک بازار بزرگ می‌بینند که می‌توانند به آن رجوع کنند.
امیدواریم!
خوآن گازپیو ایروخو مدیر بازرگانی یکی دیگر از شرکت‌هاست که برای نخستین بار به ایران آمده و از شرایط بسیار راضی است. او می‌گوید: «ایران یک بازار نوظهور است که می‌تواند با همکاری بخش خصوصی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.» او تأکید می‌کند که به دنبال فروش محصولات خلاقانه خود در زمینه زیرساخت‌هاست. او می‌گوید: «فعلاً اوضاع خیلی خوب بوده‌است. البته چالش‌هایی هم وجود دارد. اما انتظار می‌رود این چالش‌ها رفته‌رفته برطرف می‌شوند. ما خیلی امیدواریم.» او تأکید می‌کند که اسپانیایی‌ها تمایل زیادی به برقراری رابطه تجاری با ایرانی‌ها دارند.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران



تاریخ خبر: 13950728
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی