جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اطلاعیه های اتاق ایران و اسپانیا

ديدار با مقامات اتاق هاي بازرگاني مادريد، بارسلون و بيلبائو

هيات تجاري اتاق ايران به سرپرستي معاون بين الملل اتاق و اعضاي هيئت رئيسه شوراي بازرگاني ايران و اسپانيا، به كشور اسپانيا سفر كردند و در جريان سفر به شهرهاي بارسلون، بيلبائو و مادريد با مقامات تجاري، مسوولين اتاق هاي بازرگاني و روساي دو بانك تجاري آن كشور ديدار و گفت و گوهايي صورت گرفت.
برگزاري سمينار تجاري در اتاق بازرگاني بارسلون
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، در سميناري كه با حضور تجار و بازرگانان ايران و اسپانيا در محل اتاق بازرگاني بارسلون برگزار شد، آقاي Luis Luch مديركل اتاق بازرگاني بارسلون، اظهار اميدواري كرد كه با سفر اين هيات به اسپانيا امكان توسعه روابط اقتصادي بين دو كشور بيش از پيش فراهم شود.
وي از اعزام يك هيئت تجاري به سرپرستي رئيس اتاق بارسلون در اوايل سال آينده ميلادي به كشورمان خبر داد.
سپس خوليو گارسيا فرناندز ، مديركل وزارت بازرگاني و توريسم بارسلون ضمن تشريح روابط اقتصادي دو كشور، راه‌هاي توسعه روابط تجاري را بررسي نمود و به ضرورت افزايش همكاري‌هاي توريستي دو كشور بخصوص ضرورت اعزام توريست‌هاي اسپانيايي به ايران تأكيد كرد.
در ادامه دكتر فاخري، با اشاره به حجم مبادلات ايران با ساير كشورها كه بيش از 70 ميليارد دلار صادرات و 54 ميليارد دلار واردات را نشان مي دهد، توجه به تجارت و منافع اقتصادي كشورها را فراتر از تحريم ها دانست.
اعضاي هيئت تجاري ايران در زمينه هاي صنايع فولاد، ماشين آلات، زعفران، ساختمان، ماشين سازي و راهسازي و هيئت اسپانيايي متشكل از برخي شركتهاي مهم آن كشور در زمينه خودروسازي، پتروشيمي، مواد غذايي و ساختماني به مذاكرات رو در رو پرداختند.
ملاقات با مسوولين اتاق بازرگاني بيلبائو
در ادامه سفر به اسپانيا هيئت تجاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با مسوولين اتاق بازرگاني بيلبائو و همچنين بيش از 50 تن از تجار اين شهر ديدار و گفت و گو كردند.
در اين ديدار آقاي Jose Luis Gil ، از مسوولين اتاق بيلبائو، به توانايي ها و پتانسيل هاي موجود در دو كشور اشاره كرد و از اعزام دو هيئت در مهرماه و آبان ماه به تهران خبر داد كه هيئت اول جهت بازديد از نمايشگاه بين المللي و هيئت دوم جهت پيگيري مذاكرات پيشين اقتصادي به ايران سفر خواهند كرد.
در ادامه دكتر فاخري با اشاره به پيشينه روابط تجاري ميان دو كشور، بازار گسترده ايران را فرصتي مناسب براي دسترسي به بازار منطقه خواند.
ملاقات با رئيس اتاق بازرگاني مادريد
پس از بيلبائو هيئت اتاق ايران در محل اتاق بازرگاني مادريد حضور يافته و با آقاي Arturo Fernandez Alvarez رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اتاق مادريد ديدار و گفت و گو كردند.
در اين ديدار آقاي آلوارز با اشاره به برگزاري كنگره اتاق هاي بازرگاني بين المللي در سال آينده از حضور فعال و كانديداتوري رئيس اتاق ايران براي عضويت در هيئت مديره ICC حمايت كردند.
فاخري نيز در اين ملاقات 85% شركت هاي عضو اتاق ايران را شركتهاي كوچك و متوسط دانست كه در سال هاي گذشته  بطور متوسط سالانه 40 تا 50 ميليون دلار به اسپانيا صادرات داشته اند. در زمان مشابه صادرات سالانه اسپانيا به ايران 400 تا 500 ميليون دلار برآورد مي شود. ايشان در خصوص همكاري دوجانبه ميان دو كشور، زيتون و انرژيهاي نوين را داراي ظرفيت مناسبي دانست.
همچنين طاهري، رئيس شوراي بازرگاني ايران و اسپانيا، به فعاليت 8 ساله اين شورا و 200 عضو آن اشاره كرد.
نائب رئيس اتاق مادريد Jose Miguel Guerrero Sedano، 95% شركتهاي اسپانيايي را شركتهاي كوچك و متوسط دانست كه اغلب در زمينه هاي هوانوردي، خودرو و قطعات يدكي فعاليت مي كنند.
رئيس اتاق بازرگاني مادريد از قصد آن اتاق به اعزام هيئتي به ايران در سال 2011 خبر داد و از عضويت اتاق ايران در مجمع اتاقهاي اروپايي حمايت كرد.
در ملاقات فاخري با رئيس اتحاديه شوراهاي بانكهاي اسپانيا، آقاي Miguel Martin، راهكارهاي گسترش همكاريهاي بانكي بين دو كشور مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين در ملاقات معاون بين الملل اتاق با مسوولين صندوق ضمانت صادرات اسپانيا CESCE، مسئولين صندوق مذكور در مورد نحوه ارائه پوشش هاي بيمه اي به تجار ايراني توضيحاتي را ارائه دادند و اظهار داشتند كليه كالاهاي صادراتي مجاز به ايران تا سقف دو سال قابل پوشش است.


منبع: سایت اناق ایران


تاریخ خبر: 13890721
حضور شرکت های اسپانیایی در نمایشگاه MEDLAB و ARAB HEALTH دبی 2024
پنجمین نشست مشاوره به کسب و کار 8 اسفند ماه
هیئت اسپانیایی مبلمان، مواد آرایشی و بهداشتی و لباس کودک
کتاب نمایشگاه‌های اسپانیا در سال 2024
حضور شرکت اسپانیایی در زمینه انواع ملات و چسب ساختمانی در تهران- بهمن ماه 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی