شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ایسنا : نایب رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: افزایش سفر تجار اروپایی‌ به ایران از شهریور
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح مهمترین ضرورت‌های فضای اقتصادی در دوران پساتحریم پرداخت و گفت: از ماه سپتامبر (مصادف با شهریور) که تعطیلات تابستانی اروپا به پایان می‌رسد شاهد سفرهای بیشتر هیات‌های اروپایی به ایران برای فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود.
پدرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در دوران پساتحریم بخش خصوصی باید هوشیارانه به دنبال یافتن شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری در سایر کشور‌ها باشد تا به شکل عملی فرصت سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی گذاشته شود و حرکت سرمایه‌گذاری‌ها صرفا به سمت پروژه‌های نفت و گاز و بخش‌های دولتی نباشد.وی درباره اینکه فضا و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور تا چه میزان آمادگی دوران پسا را دارد؟ اظهار کرد: این یک واقعیت است که فضای اقتصادی ما آمادگی دوران بعد از تحریم‌ را ندارد. بخش دولتی خود را برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی آماده نکرده است و بخش خصوصی نیز به دلیل انبوه مشکلات خود هنوز فرصت نکرده مرکز توجهش را به فرصت‌های بعد از تحریم ببرد. از سوی دیگر نیز مشکلات اداری و بروکراسی سرمایه گذاری در کشور ما بسیار بیشتر از رقبایمان در منطقه‌ است.
سلطانی با بیان اینکه هر دو بخش دولتی و خصوصی باید کار سخت و فشرده‌ای را برای آماده شدن فضای بعد از تحریم انجام دهند، ادامه داد: هیات‌های دیگری در حال برنامه‌ریزی هستند تا به ایران سفر کنند. البته هفته‌های پیش رو تعطیلات اروپاست و عموما فعالیت جدی اقتصادی انجام نمی‌ شود اما از ماه سپتامبر (مصادف با شهریور ماه) که تعطیلات تابستانی به پایان می رسد می‌توانیم شاهد سفر هیات‌های بیشتر اروپایی به ایران باشیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره اقداماتی که دولت و بخش خصوصی باید در دوران پسا تحریم انجام دهند، عنوان کرد: باید در دوران پسا تحریم ارتباطات بانکی و پوشش‌های بیمه‌ای برقرار و مقررات برای سرمایه‌گذاری خارجی شفاف شود. همچنین باید میز‌های ویژه‌ای را برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی و رفع و رجوع مشکلات آن‌ها در اتاق بازرگانی و بخش‌های دولتی ایجاد شود. بخش خصوصی باید هوشیارانه به دنبال یافتن شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری در سایر کشور‌ها باشد تا بتواند از بین آن‌ها انتخاب کند و عملا فرصت سرمایه‌گذاری در اختیارش گذاشته شود.طبق تاکید وی حرکت سرمایه‌گذاری‌ها نباید صرفا به سمت پروژه‌های نفت و گاز و بخش‌های دولتی باشد.سلطانی گفت: در این رابطه بخش خصوصی باید طرح‌ها و پروژ‌های خود را در دست داشته باشد و علاقه‌مندی‌های همتایان خارجی خود را رصد و فرصت‌ها و پرو‌ژه‌ها را با آن‌ها دنبال کند.

منبع: اتاق ایران



تاریخ خبر: 13940504
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی