سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اطلاعیه های اتاق ایران و اسپانیا

كميته ايراني ICC منتشر كرد: كتاب «مقررات متحدالشكل تعهد پرداخت بانكي(URBPO)»
كتاب «مقرات متحدالشكل تعهد پرداخت بانكي(URBPO)» در كميسيون بانكي كميته ايراني ICC و توسط فريدون شيرازي، يكي از كارشناسان اين كميسيون ترجمه و روانه بازار شد.
 ساده‌ترین ابزار پرداختی که توسط بازرگانان استفاده می‌شده و می‌شود، اما کاربران را در عین حال با ریسک قابل‌توجهی برای عدم انجام تعهدات روبرو می‌کند، روش «حساب باز» است. کارشناسان کمیسیون بانکی اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال ۲۰۱۱ به این مطلب توجه کردند. ضوابط مذکور پس از تهیه سه پیش‌نویس و اعمال اصلاحاتی که کمیته‌های ملی پیشنهاد کرده بودند در جلسه آوریل ۲۰۱۳ به تصویب نمایندگان کشورهای عضو رسید تا تعهد پرداخت بانکی با این راهکار جدید که حاصل همکاری نزدیک اتاق بازرگانی بین‌المللی و انجمن خدمات مالی بین بانکی (SWIFT) است به عنوان یک ابتکار نوین در شرایط پرداخت، مورد استفاده قرار گیرد.
 این مقررات جانشین هیچ‌یک از مقررات کنونی کمیسیون بانکی ICC نیست بلکه به آنها اضافه می‌شود و به نوعی معاملات حساب باز را سامانی تازه می‌بخشد. آنچه به طور خلاصه در این باره می‌توان گفت اینکه با استفاده از خدمات سوئیفت، بانک‌ها درگیر تعهدات طرفین یک رابطه بازرگانی می‌شوند و به این ترتیب ریسک عدم انجام تعهد را کاهش می‌دهند. تعهد بانک‌ها در این نوع ابزار پرداخت مستقل از رابطه پایه بوده و غیرقابل‌برگشت است.
 در این روش پس از آنکه خریدار و فروشنده با یکدیگر توافق کردند، خریدار اطلاعات مربوط به توافق را از طریق بانک خود به مرکز بررسی داده‌ها (TMA) ارسال می‌دارد. پس از آن فروشنده نیز اطلاعات مربوط به توافق را از طریق بانک خود به مرکز بررسی داده‌ها ارسال می‌نمايد. چنانچه این اطلاعات یکسان باشد مرکز بررسی داده‌ها، تشکیل پایه اولیه را ابلاغ می‌کند و از این لحظه تعهد بالقوه بانک متعهد ایجاد می‌شود. با در اختیار داشتن این تعهد بالقوه در صورت لزوم فروشنده می‌تواند نسبت به تأمین مالی پیش از ارسال کالا اقدام کند. فروشنده نسبت به ارسال کالا و اسناد مربوطه برای خریدار اقدام کرده و آنگاه
داده‌های مربوط به اسناد را از طریق بانک خود به مرکز بررسی داده‌ها ارائه می‌کند. هر گاه این داده‌ها با پایه اولیه تشکیل‌شده هم‌خوانی داشته باشد تعهد، بالفعل شده و فروشنده شایسته دریافت وجه طبق شرایط تعهد خواهد بود.
تعهد پرداخت بانکی به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا نسبت به سبک کردن مخاطرات موجود در تجارت بین‌الملل با حفظ منافع خریداران و فروشندگان اقدام کنند. تعهد پرداخت بانکی، تأمین مالی را تسهیل کرده و امکان ایجاد آن را در مراحل مختلف کار به وجود می‌آورد. منافع چندی را در تعهد پرداخت بانکی می‌توان در نظر گرفت شامل تخفیف مخاطرات در تجارت بین‌المللی برای خریداران و فروشندگان- سرعت، اعتبار و آسودگی خاطر- کاستن هزینه‌ها و افزایش دقت- بالا بردن امکان مدیریت- اطمینان از پرداخت- دسترسی به انواع تأمین مالی و محفوظ داشتن زنجیره تولید است.
منبع:کمینه ابرانی ICC



تاریخ خبر: 13921203
حضور شرکت های اسپانیایی در نمایشگاه MEDLAB و ARAB HEALTH دبی 2024
پنجمین نشست مشاوره به کسب و کار 8 اسفند ماه
هیئت اسپانیایی مبلمان، مواد آرایشی و بهداشتی و لباس کودک
کتاب نمایشگاه‌های اسپانیا در سال 2024
حضور شرکت اسپانیایی در زمینه انواع ملات و چسب ساختمانی در تهران- بهمن ماه 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی