جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اسپانیا؛ صدرنشین اروپا در اعتیاد نوجوانان به اینترنت

مادرید - نتایج یک بررسی علمی اتحادیه اروپا نشان داده استنوجوانان اسپانیایی به دلیل مدت زمان زیادی که صرف اینترنت می کنند، بیش از دیگرکشورهای آن در معرض خطر اعتیاد اینترنتی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اروپاپرسامروز چهارشنبه گزارش داد: بر اساس نتایج این تحقیق، 3/21 درصد نوجوانان اسپانیاییزمان زیادی را صرف اینترنت می کنند و 5/1 درصد از آنان هم اکنون در این زمینهمعتاد شده اند.
از نظر کارشناسان، رفتار اعتیادآورنسبت به اینترنت مبتنی بر یک الگوی رفتاری مشخص است که در نتیجه آن، افراد درزمینه استفاده از اینترنت، کنترل خود را از دست می دهند و همانند دیگر انواعاعتیاد در طول زمانهای مشخص ناچار هستند به اینترنت مراجعه کنند و گرنه تعادلرفتاری و روحی خود را از دست داده و رفتارهای نابهنجاری را نشان می دهند.
در این زمینه، هر چه درجه وابستگی فردبه اینترنت بیشتر باشد، اعتیاد او نیز شدیدتر محسوب می شود.
روانشناسان می گویند اعتیاد اینترنتیبه انزوا، بی توجهی به فعالیتهای اجتماعی، بی میلی نسبت به فعالیت های علمی ، عدمانجام فعالیت های تفریحی و در نتیجه، آسیب رسیدن به سلامت و بهداشت فرد مبتلا منجرمی شود.
بر اساس این گزارش، میانگین نوجواناناروپایی که زمان زیادی را صرف اینترنت می کنند، 7/12 درصد است که در این زمینه پساز اسپانیا با 3/21 درصد، کشورهای دیگر از جمله رومانی با 16 درصد، لهستان با 12درصد، هلند 4/11 درصد، یونان 11 درصد ، آلمان 7/9 درصد و ایسلند با 2/7 درصد خطرابتلا به اعتیاد آن قرار دارند.
این تحقیق روی دو هزار نوجوان از هرکشور اروپایی انجام شده است و نشان می دهد 5/1 درصد نوجوانان اسپانیایی اکنون بهاینترنت اعتیاد دارند، اگرچه 8/27 درصد از نوجوانان این کشور گفته اند تا حدی ازاینترنت استفاده می کنند که ناچار می شوند فعالیت های دیگر خود را نیز بخاطر آنکنار بگذارند.
از سو ی دیگر، اسپانیا کشوری است کهنوجوانان آن استفاده بسیاری از شبکه های اجتماعی می کنند که نوعی رفتار مرتبط بااعتیاد به اینترنت است .
مطالعات حاکی از آن است که نوجواناناسپانیایی بین 14 تا 17 سال، اصلی ترین گروهی را تشکیل می دهند که هر روزه دراروپا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در این مورد، 6/91 درصد نوجوانان هرروز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و 2/39 درصد اعتراف کرده اند بیش از 2ساعت وقت خود را در هر روز صرف شبکه های اجتماعی می کنند .
نوجوانان اسپانیایی همچنین اصلی ترینگروه استفاده کننده روزانه چت در اروپا هستند، به طوری که 4/67 درصد آنها ، هر روزبه چت می پردازد .
شاخص افرادی که از رفتار ناکارآمد دراینترنت رنج می برند چه کسانی که در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و چه کسانی کهمعتاد اینترنت هستند، 2/15 درصد مرد و 7/12 درصد زن با سنین بین 16 تا 18 سال ودارای والدینی با سطح تحصیلی متوسط یا پایین است.
این رفتار جوانان در اسپانیا موجب شدهاست برخی از جامعه شناسان، یکی از دلایل وقوع بحران این کشور و ناامیدی مردم بهآینده خود را در رفتار جوانان خویش جستجو کنند؛ جوانانی که حاضر به تحصیل نیستند،بیشتر وقت خود را صرف تفریح و سرگرمی می کنند و میزان اعتیاد به الکل، اینترنت ومواد مخدر در میان آنها بالا است.


تاریخ خبر: 13911116
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی