جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دریایی ایران از 9 الی 12 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

تهران - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ازبرگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی دریایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد وگفت: این نمایشگاه با تاکید بر توانمندیهای ایران در بخش حمل ونقل دریایی از 9 الی12 بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانهنمایشگاه بین المللی دریایی، ˈسیدعلی استیریˈبا اشاره به توانمندی های زیاد برای رشد و توسعه حمل و نقل دریانوردی کشور، گفت:جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن سواحل وسیع در حاشیه مهمترین منطقهدریانوردی جهان (خلیج فارس و دریای عمان)، بزرگترین دریاچه جهان (دریای خزر) ودارا بودن تاریخ چند هزار ساله در امر دریانوردی بین‌المللی دارای پتانسیل بسیارزیاد برای رشد و توسعه حمل و نقل دریانوردی است.
وی با بیان اینکه حرفه دریانوردی یکی از مهمترین منابع زندگی اجتماعی بسیاری ازهموطنان ساکن بخش‌های جنوبی و شمالی کشور است، افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران حمل و نقل دریایی در کشور همچون دیگر صنایع و چه بسا بیش از آنها ازنظر کمی و کیفی رشد و توسعه قابل ملاحظه ای داشته است.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با تاکید بر اینکه منویات مقام معظمرهبری سرلوحه فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی است، افزود: ارائه توانمندی هایموجود در کشور در بخش حمل و نقل دریایی، پتانسیل رشد و توسعه و همچنین جذابیت هایحمل و نقل دریایی کشور به منظور جذب سرمایه‌گذاری بین المللی، در سال 1391 که توسطرهبر معظم انقلاب اسلامی به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی نامگذاریشده بود، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع ملی حمل و نقل دریاییکشور قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دریایی جمهوری اسلامی ایرانگفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه تجارت کشور و بعنوان نخستین نمایشگاهبین‌المللی تخصصی دریایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
استیری افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی کشور ،ترویج ، اشاعه و گسترش فرهنگ دریایی ایران ، ارائه توانمندیهای علمی و فن آوریکشور در حمل و نقل دریایی و ارائه پتانسیل فعالیت های بین المللی این بخش به شرکتها و فعالان حمل و نقل دریایی در جهان و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گزاری بین‌المللیدر حمل و نقل دریایی کشور برگزار خواهد شد.
وی توسعه سطح همکاری‌های بین‌المللی متخصصین و فعالان بخش دریایی و انتقالتکنولوژی نوین در امر دریانوردی به کشور، معرفی حمل و نقل دریایی در سطح عمومی،معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی دریایی کشور ، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاریدر حوزه‌های بنادر و صنایع مرتبط با حمل و نقل دریایی را از دیگر اهداف برگزاریاین نمایشگاه عنوان کرد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این نمایشگاه با مشارکت کلیه فعالانحمل و نقل دریایی و صنایع مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی و با حضور نمایندگانکشورهای خارجی برگزار خواهد شد.
وی از انجمن توسعه دریا محور که مجموعه‌ای تخصصی و مردم نهاد است به عنوان نهادیفعال در حمل و نقل دریایی کشور که در برگزاری این نمایشگاه همکاری گسترده‌ای باسازمان بنادر و دریانوردی و سازمان توسعه تجارت دارد، یاد کرد.
نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر معرفی محصولات وخدمات دریایی 9 الی 12 بهمن ماه امسال با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ( مرجعدریایی کشور) و دبیرخانه ارگان‌های دریایی کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللیتهران برگزار می‌شود .
برگزاری همایش ها و جشنواره های متنوع تخصصی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.


تاریخ خبر: 13910925
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی