چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

پرداخت بیش از 2500 یورو وجه نقد در اسپانیا ممنوع شد

مادرید - دولت اسپانیا از امروزدوشنبه قانونی را به اجرا گذاشته است که بر اساس آن، پرداخت نقدی بیش از مبلغ 2500یورو در این کشور بحران زده اروپایی به افراد و شرکتها، مجازاتهای جدی به همراهخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دولت هدف ازتصویب این قانون را مبارزه با کلاهبرداری و جلوگیری از فرار افراد و شرکتها از عدمپرداخت مالیات کالاها و خدمات عنوان کرده است.

اسپانیا در حال حاضر از بحران اقتصادی و کسری بودجه شدید 8 درصدی رنج می برد ودولت برای افزایش درآمدهای خود، فشار بسیاری را از ناحیه افزایش مالیاتها از مردمو کسب درآمد خود از این محل متمرکز کرده است.

این در حالی است که بسیاری از مردم و شرکتهای اسپانیایی به دلیل بالابودن نرخمالیات کالاها و خدمات که اغلب تا بیش از 20 درصد می رسد، ترجیح می دهند مبادلاتخود را به صورت نقدی انجام دهند.

تلویزیون و منابع خبری اسپانیا اعلام کردند که قانون یادشده 31 اکتبر - 20 روزپیش- به تصویب دولت رسیده بود اما برای اینکه مغازه ها و شرکت های کوچک بتوانندخود را با ممنوعیتهای جدید اعمال شده از سوی اداره مالیات تطبیق دهند، اجرای آن رااز امروز آغاز کرده است.

دولت اصرار دارد که این کار با هدف محدود کردن گردش پول سیاه و جلوگیری از اقتصادنوظهور تصویب شده است؛ اصطلاحی که آن را برای چرخه نقدینگی بدون نظارت و کنترلدولت استفاده می کند.

اما، از آنجا که دولت اسپانیا به درآمدهای ناشی از گردشگری بشدت نیازمند است وتلاش می کند تا از بروز مشکلاتی در زمینه ورود گردشگران خارجی به این کشور بحرانزده اقتصادی جلوگیری کند، طبق مصوبه آن، آنها تا سقف 15 هزار یورو محدودیتی برایانتقال وجه یا خرید کالا و خدمات در خاک اسپانیا ندارند.

این مصوبه شامل همه گردشگران خارجی مقیم این کشور اعم از اروپایی و غیراروپایی میشود.

دولت اسپانیا اعلام کرده در صورت عدم رعایت این قانون، هر دو طرف پرداخت کننده ودریافت کننده مبالغ نقدی بیش از 2500 یورو برای اسپانیاییها و 15000 یورو برایگردشگران خارجی مشمول جریمه ای سنگین خواهند شد، بطوری که هر دو طرف باید 25 درصدمجموع مبلغ پول دریافتی را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

به گفته اداره مالیات اسپانیا، همچنین اگر در مبادلاتی مبلغ وجه پرداختی بیش از دوهزار و 500 یورو باشد اما دو طرف تصمیم بگیرند آن را به چند قسمت تقسیم کرده وپرداخت کنند نیز این کار مغایر با قانون خواهد بود و جریمه 25 درصدی به آن تعلقخواهد گرفت. به عنوان مثال اگر در مبادلاتی مبلغ مورد نظر چهار هزار یورو باشد واین مبلغ به دو قسمت دو هزار یورویی تقسیم و پرداخت شود نیز جریمه 25 درصدی داشتهو هر یک از طرفین باید یک هزار یورو جریمه پرداخت کنند .

بر اساس این قانون، دولت اسپانیا همچنین اتباع خود را موظف کرده است میزان سرمایهو درآمد خود را در خارج از کشور باید اطلاع دهند تا از این طریق، بتواند مالیاتبیشتری از اینگونه افراد اخذ کند.

وزارت دارایی اسپانیا در توصیف قانون جدید گفته است که این قانون،بلند پروازانهترین قانون در تاریخ دموکراسی اسپانیا است زیرا به اداره مالیات اجازه می‌ دهد کهاز جدیدترین و موثر ترین ابزارهای قانونی برای انجام وظایف خود استفاده کند .


منبع:ایرنا


تاریخ خبر: 13910902
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی