پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نخست وزیر: اقتصاد اسپانیا سال آینده رشد می کند

مادرید- در حالی که گزارش کارشناسان اقتصادی با تردید و بدبینی نسبت به آینده بحراناسپانیا سخن می گویند، ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور اروپایی اعلام کرد کهاقتصاد آن از سال آینده رشد می کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اروپاپرسگزارش داد: راخوی امروز سه شنبه در کنفرانس اتحاد برای توسعه مدیریت در شهروالنسیا در شرق اسپانیا گفت: اسپانیا از سال 2014 رشد می کند و برای تحقق آن، دولت اصلاحاتاساسی در اقتصاد و مبارزه بسیار با مشکلات موجود پیش بینی کرده است.
او بدون آنکه به اعتصاب عمومی فرداچهارشنبه در سراسر اسپانیا اشاره کند، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور بسیاروخیم است و به همین دلیل، کارهایی که باید برای بهبود آن انجام شود، بسیار است اماگزارشها نشان می دهد اسپانیا در حال اصلاح انحرافات اقتصاد خویش است و این روند باسرعت مطلوبی ادامه دارد.
نخست وزیر اسپانیا گفت: من بطور جدیبه بازگشت کشور به روند رشد در سال 2014 میلادی امیدوار هستم اما شرط آن این استکه مردم و مسئولان، یاس و ناامیدی را کنار بگذارند و همگی در مسیر تعیین شده ازسوی دولت برای اصلاحات اساسی موردنیاز در زمینه اقتصادی حرکت کنند.
راخوی افزود: حرکت در این مسیر سخت وپر رنج است اما دولت اسپانیا نبرد خود را برای مبارزه با مشکلات آغاز کرده است وبخوبی می داند چه اهدافی را در چه مسیری باید دنبال کند تا خروج از بحران ودستیابی به رشد و رونق دوباره اقتصادی برسد.
وی گفت: اقداماتی که دولت در اینزمینه آغاز کرده، دردآور و پر رنج است، به گونه ای که هیچکس خواهان اجرای آن نیست.
نخست وزیر اسپانیا هشدار داد: اگرقادر به کاهش کسری بودجه خود نباشیم و میزان دخل و خرج کشور متعادل نشود، همه چیزفرو خواهد پاشید و در آن صورت، حتی کسی‌ را نخواهیم داشت که به اسپانیا پول قرضبدهد.
اسپانیا در حال حاضر با کسری 8 درصدیبودجه عمومی و نرخ بیش از 25 درصدی بیکاری روبرو است و گزارش کارشناسان و موسساتمعتبر بین المللی نشان می دهد این کشور تا سال 2016 میلادی نخواهد توانست خود رااز چنگ کسری بودجه رها کرده و به رشد اقتصادی برسد.
یکی از مهمترین چالشهای اسپانیا دراین زمینه، موضوع چگونگی افزایش مالیاتها است به گونه ای که از یکسو، مشکل کسریبودجه کشور را برطرف کند و از سوی دیگر، فشار پرداخت آن به نحوی باشد که مردم ازعهده تحمل آن برآیند.
لوییس د گیندوس وزیر اقتصاد اسپانیادیروز در این زمینه گفت که دولت این کشور همچنان بر سر تقویت نظام مالیاتی خود بهمنظور رفع هر گونه ابهام در زمینه تامین مالی‌ موردنیاز خود متعهد است اما اعتقاددارد کاهش کسری بودجه باید بر اساس یک روند معقولانه صورت گیرد.
به نوشته روزنامه ال موندو، وزیراناقتصاد حوزه یورو روز گذشته از دولت اسپانیا خواسته بودند که به منظور کاهش کسریبودجه به اعمال قاطعانه استراتژی تقویت مالیاتی متعهد شده با اتحادیه اروپا ادامهدهد.
د گیندوس گفت: تمامی تصمیماتی که دولتما در ماه‌ها و هفته‌های اخیر گرفته مرتبط با این تعهد در تقویت درآمدهای مالیاتیاست و در این زمینه هیچ تغییری در استراتژی اسپانیا وجود ندارد .
بر اساس این گزارش، د گیندوس در بارهاحتمال درخواست اسپانیا برای دریافت بسته نجات مالی از سوی اتحادیه اروپااظهارداشت: در جلسه روز گذشته گروه اروپایی، هیچ کشوری در مورد اینکه اسپانیا برایکاهش هزینه بهره‌های بدهی خود نیاز به کمک نجات مالی‌ دارد، حرفی‌ نزد و بحث و گفتو گوها در مورد اسپانیا فقط در زمینه کمک مالی به بانک‌های کشور بود که بر اساسزمان بندی‌ها و برنامه انجام خواهد گرفت.
وی افزود : از اول ماه آینده دراسپانیا ، بانک شر برای خرید املاک بانکها تاسیس می شود و همزمان با آن طرح احیایسازماندهی بانکی در اسپانیا عملیاتی خواهد شد.
اتحادیه اروپا ماه ژوئن - خرداد-گذشته با اعطای مبلغ یکصدمیلیارد یورو کمک به بانکهای اسپانیایی موافقت کرد اماپرداخت آن را مشروط به اصلاح ساختار این بانکها و دست برداشتن آنها از ورود بهبازار مسکن دانست.

منبع: ایرانا



تاریخ خبر: 13910829
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی