چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ثروتمندان برتر جهان چه کسانی هستند

تهران - ثروتمندان برتر جهان چه کسانی هستند،مجموع ثروتخالص آنها 7/2 هزار میلیارد دلار یعنی تقریبا معادل تولید ناخالص داخلی فرانسه،پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادیایرنا به نقل از بلومبرگ، این افراد آی.سی یا غذای حیوانات خانگی و موتوسیکلتتولید می کنند.آنها سنگ آهن استخراج می کنند یا در کار توزیع لیموناد هستند.
فهرست ثروتمندترین انسانهای جهان که در مجله بلومبرگ مارکتز در دسامبر 2012 (اواسطآذرماه) منتشر می شود، نشان می دهد بر اساس شاخص بلومبرگ بیلیونرز که برای تعیینابر ثروتمندان و تعیین مقدار ثروت آنها به کار می رود، چه کسانی بیشترین درآمدهارا در اقتصاد جهانی تا پنجم اکتبر سال جاری (14 مهر) به دست آورده اند.
درجه بندی ثروتمندان جهان بر اساس شاخص یاد شده نشان می دهد چه کسی مانند کارلوساسلیم (رییس بازنشسته شرکت آمریکایی موریل اس.ای.بی با خالص دارایی 77 میلیارد و500 میلیون دلار)، ثروتمندترین فرد جهان است، چه کسی همانند مارک زاکربرگ (مسوولارشد اجرایی شرکت فیس بوک با 8/6 میلیارد دلار کاهش دارایی خالص) موقعیتش تنزلپیدا کرده است و چه کسانی مانند جان شل، کسی که در تاسیس شرکت اس.ای.اس اینستیتیوتهمکاری کرده است، فقط آنقدر ثروتمند هستند که در فهرست 200 ثروتمند برتر جهان جایبگیرند.
بیل گیتز و وارن بافت هنوز هم جزو پنج نفربرتر هستند، اما جای وارن بافت را که پیشتر پس از بیل گیتز  نفر سوم بود، اکنون کسدیگری گرفته است.
آمانکو اورتگا از اسپانیا، موسس 76 ساله شرکت ایدیتکس اس.ای بزرگترین شرکت خردهفروشی پوشاک در جهان که با فروشگاههای زنجیره ای خود که تعداد آنها بیش از یک هزارو 600 فروشگاه زنجیره ای است ، مشهور شده است، سومین ثروتمند برتر جهان است.
وی از ابتدای سال 2012 تا پنجم اکتبر، روزانه 66 میلیون دلار درآمد کسب کرده، بهطوری که بیشترین سرعت کسب درآمد متعلق به او است.
این ثروت بادآورده بیشتر از چیزی است که برای پشت سر گذاردن ابر سرمایه داراسپانیایی، بافت لازم است، کسی که اکنون با دارایی خالص 48 میلیارد و 400 میلیوندلار تا پنجم اکتبر، چهارمین ثروتمند برتر جهان است.
9 نفر از 25 ثروتمند برتر جهان از خرده فروشان مغول هستند که اینگوار کامپراد موسسشرکت آیکیا ، چهار عضو خانواده والتون که وال- مارت را اداره می کنند و استفانپرسون بزرگترین سهامدار شرکت بزرگ هنس اند موریتز ای.بی از جمله آنها هستند.
بلومبرگ در سال جاری بیش از 30 میلیاردر ناشناخته را پیدا کرده است، دیرس ناوارو دیکامارگو از برزیل شرکت کامارگو کوریا را از آخرین همسر خود به ارث برد.
الین تتمر مارشال مالک 15 درصد شرکت صنایع کوچ، شرکت بزرگ آمریکایی، است.
خانم دیرسگ و خانم الین  هر یک با داراییخالص 12 میلیارد دلار، جایگاه ثروتمندترین زن جهان را از جینا رینه هارت  از آسیای جنوب شرق آسیا ربودند.
زونگ کوینگهو نیز با دارایی خالص 1/20 میلیارد دلار تا پنجم اکتبر، ثروتمند ترینفرد سرزمین اصلی چین است، کسی که روزی تنها یک فروشنده لیموناد و بسیار فقیر بوداینک مدیر شرکت هانگ زوهو واهاها در تولید نوشابه های سبک است.


تاریخ خبر: 13910820
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی