پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رکود تاریخی در ساخت و ساز مسکن در اسپانیا ثبت شد

مادرید – از هنگامی که بحران اقتصادی وخیم کنونی اسپانیا باترکیدن حباب مسکن در سال 2008 میلادی آغاز شد، روند ساخت و ساز در این کشور جنوبغربی اروپا همچنان در حال افول و کاهش است.

به گزارش ایرنا، وزارت امورزیرساختهای اسپانیا امروز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در طول 8 ماه نخستسال جاری میلادی فقط 32 هزار و 156 مجوز ساخت واحد مسکونی در این کشور صادر شدهاست که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش نشان می دهد.
از میان مجوزهای صادره در سال جاری، 2/68 درصد برای ساخت 21 هزار و 946 واحدمسکونی انبوه ساز و 8/31 درصد برای ساخت 10 هزار و 154 واحد مسکونی انفرادی بودهکه به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 و 7/17 درصد کمتر است.
بر اساس این گزارش، در صورتی که ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید با همین روند درطول چهار ماه بعدی سال هم ادامه داشته باشد، کل این واحدها در طول سال به 48 هزارو 300 واحد می رسد که پایین ترین رقم تاریخی از زمان آغاز آپارتمان سازی دراسپانیا است.
پیش از این، پایین ترین رقم ساخت واحدهای مسکونی آپارتمانی در این کشور جنوب غربیاروپا مربوط به سال 2011 میلادی بود که در آن 78 هزار و 286 واحد ساخته شده بوداما میزان ساخت و ساز در سال جاری نسبت به آن 3/38 درصد کاهش دارد.
میزان ساخت و ساز در سال جاری میلادی در واقع یک هجدهم بالاترین رقم ساخت واحدهایمسکونی آپارتمانی در اسپانیا است که در سال 2006 میلادی به میزان 865 هزار و 561واحد به ثبت رسید.
پس از همین سال بود که این کشور اروپایی دچار حباب مسکن شد و بخش ساخت و ساز آنهمچون بوم عمل کرد، به گونه ای که در طول شش سال گذشته بطور مداوم هر سال از میزانساخت و ساز آن کاسته شده است.
ساخت بیش از نیاز واحدهای مسکونی و ترکیدن حباب مسکن موجب شده است که هم اکنون بیشاز 700 هزار واحد مسکونی آماده فروش در سراسر اسپانیا روی دست شرکتهای سازنده وبانکها مانده و قیمت مسکن نیز به کمتر از یک سوم نسبت به سال 2007 میلادی رسیدهاست.
اما با وجود کاهش شدید قیمت مسکن، همچنان خریدار چندانی در بازار وجود ندارد زیرامردم اعتقاد دارند این روند همچنان ادامه خواهد یافت و قیمت خانه ارزانتر خواهدشد.
وجود خانه های فراوان آماده فروش، عدم اعطای وام از سوی بانکها برای خرید خانه ونیز، گسترش بحران بیکاری در اسپانیا سه عامل اصلی تداوم رکود و بی رغبتی مردم بهخرید واحدهای مسکونی است.
بحران اقتصادی وخیم این کشور اروپایی موجب شده است از یکسو، مردم اطمینان چندانیبه آینده شغلی خود نداشته باشند و از سوی دیگر، با افزایش نرخ تورم و کاهشدرآمدها، از عهده خرید خانه برنیایند.
بحران بیکاری اسپانیا هم با نرخ بیش از 25 درصد موجب شده است تاکنون بیش از پنجمیلیون و 700 هزار نفر در این کشور اروپایی کار خود را از دست بدهند.
این شرایط به گونه ای بر بازار مسکن تاثیر گذاشته است که حتی کسی رغبت به بازسازیو تعمیر خانه ها هم ندارد.
طبق گزارش وزارت امور زیربنایی اسپانیا، مجوز بازسازی یا توسعه واحدهای مسکونی درطول 8 ماه نخست سال جاری میلادی در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصدکاهش داشته و از ماه ژانویه تا آگوست فقط 16 هزار و 63 مجوز تعمیرات در سراسر کشورصادر شده است.


تاریخ خبر: 13910817
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی