جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نرخ بیکاری در اسپانیا بی سابقه اعلام شد

تهران – آمار بیکاری در اسپانیا نشان می دهد که از هر چهارفرد یک نفر بیکار است، بگونه ای که نرخ بیکاری در این کشور اروپایی از زمان پایانحکومت استبدادی ژنرال فرانکو در سال 1975 و اتخاذ شیوه های نوین آمارگیری، بیسابقه است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در اینباره در تارنمای خود نوشت: تازه ترین ارقام بیکاری در اسپانیا نشان می دهد که02/25 درصد از نیروی کار یا به عبارتی 8/5 میلیون نفر در این کشور بیکارند. این درحالی است که تا پیش از این 6/24 درصد تعیین شده بود.

بنا بر این گزارش، اکنون اسپانیا پس از یونان دومین کشور دارای بیشترین شماربیکاران در حوزه یورو با 17 کشور عضو است و نسبت به میانگین نرخ بیکاری در اروپاکه 4/11 درصد اعلام شده، بیش از دو برابر بیکار دارد.

نرخ بیکاری در اسپانیا که چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می شود، از سال2007 میلادی سه برابر شده است و تقریبا یک سوم از 50 استان این کشور در حال حاضراز نرخ بیکاری 30 درصدی رنج می برند.

رکود شدید اقتصادی در اسپانیا دولتمردان این کشور را واداشته تا سیاست های ریاضتاقتصادی را در پیش بگیرند تا مشمول دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا و بانک جهانیشوند. اما سیاست ریاضت اقتصادی سبب برپایی تظاهرات های اعتراضی در بیشتر شهرها ازجمله مادرید پایتخت اسپانیا شده است.

رکود و ریاضت اقتصادبی به تازگی باعث از دست رفتن 56 هزار شغل در بخش های ساخت وساز و صنعت شده است. 32 هزار 700 نفر هم در بخش خدمات شغل خود را از دست داده اندو نرخ اشتغال در بخش کشاورزی هم تا 11 هزار و 900 نفر کاهش یافته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران


تاریخ خبر: 13910807
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی