جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تورم اسپانیا در ماه سپتامبر به اوج رسید

مادرید - قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده که از اول ماهسپتامبر جاری - 11 شهریور- در اسپانیا به اجرا در آمده است، در کمتر از یک ماهاثرات خود را بر بازار این کشور اروپایی گذاشته و میزان تورم سالانه آن را به اوجخود رسانده است.

به گزارش ایرنا، مرکز ملی‌ آمار اسپانیا امروز جمعه اعلام کرد که تورم سالانه کشور در ماهسپتامبر به 5/3 درصد رسیده که هشت دهم درصد بیشتر از تورم ماه قبل است.
این رقم همچنین بالاترین نرخ رشد تورم در طول 16 ماه اخیر در اسپانیا به شمار می رود.
مرکز آمار اسپانیا در گزارش کوتاه خود در این زمینهبه جای آنکه بگوید این افزایش تورم ناشی از بالارفتن نرخ مالیاتها از سوی دولتبرای کاهش کسری بودجه عمومی کشور است، تصریح کرد که افزایش تورم به دلیل افزایشعمومی‌ قیمت‌ها در بسیاری از زمینه ها رخ داده است.
به گفته این مرکز، افزایش نرخ دارو و سوخت از جمله دلایل بالارفتن نرخ تورم در اسپانیا بوده است.
اما در حالی که مرکز آمار گفته است این وضعیت موقتی است، کارشناسان اقتصادی پیشبینی کرده اند که افزایش مالیاتها نرخ تورم را در ماههای آینده نیز بیشتر خواهدکرد.
افزایش نرخ تورم در حالی در اسپانیا صورت می گیردکه دولت حقوق کارکنان بخشهای مختلف را یا کاهش داده یا تثبیت کرده است و در لایحهبودجه سال آینده نیز هیچگونه افزایشی برای حقوق کارمندان دولت و بخشهای عمومی درنظر نگرفته است.
از سوی دیگر، بیکاری در اسپانیا با نرخ 25 درصد هماکنون به مرز پنج میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.
وضعیت ناشی از افزایش تورم و کاهش درآمدها موجب شده است بر میزان اعتراضها،اعتصابها و تظاهرات مردم در نقاط مختلف این کشور اروپایی هر روز افزوده شود.
بحران اقتصادی اسپانیا از سال 2008 میلادی باترکیدن حباب مسکن آغاز شد و به عقیده کارشناسان، این بحران دست کم تا چهار سالدیگر نیز ادامه خواهد داشت.


تاریخ خبر: 13910709
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی