سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اسپانیا با افزایش 2.44 درصدی بیكاری در هر ماه روبرو شده است

تهران - آمارهای دولتی روز جمعه نشانداد كه نرخ بیكاری در كشور اسپانیا با افزایش 2.44 درصدی ظرف یك ماه، در ماه فوریه(بهمن/ اسفند) به رقم بی سابقه 4 میلیون و 712 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید،‌ وزارت كاراسپانیا اعلام كرد، تعداد افرادی كه در اسپانیا به دنبال شغل هستند در ماه فوریه2.44 درصد افزایش یافت. این در حالی است كه در ماه ژانویه (دی / بهمن) 4 میلیون و710 هزار نفر در كشور اسپانیا به دنبال كار بودند.
انگراسیا هیدالگو دبیر دولت اسپانیا در امور كار گفت: این آمارها موافقت دولتاسپانیا با اصلاحاتی كامل و متوازن در زمینه كاری را در یك دوران بسیار سخت برایاقتصاد اسپانیا و اروپا توجیه می كند.
بر اساس اصلاحات انجام شده از سوی ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا،‌ حداكثرمیزان غرامت پرداختی به افرادی كه شغل خود را از دست داده اند از 45 روز به 33 روزبرای هر یك از سال هایی كه فرد بیكار مشغول به كار بوده است، كاهش پیدا می كند.
دولت اسپانیا برای احیا اقتصاد خود دست به اصلاح بازار كار و كاهش شدید هزینه هایعمومی زده است.
اقتصاد كشور اسپانیا كه چهارمین اقتصاد بزرگ حوزه یورو محسوب می شود،‌ در چهارمینسه ماهه سال 2011 میلادی 0.3 درصد كوچك شد و دولت همچنین هشدار داد كه این انقباضاقتصادی ممكن است در اولین سه ماهه سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد.
بانك اسپانیا پیس بینی كرده است كه اقتصاد این كشور در سال 2012 میلادی 1.5 درصدكوچك تر شود.
بر پایه این گزارش، ‌اقتصاد اسپانیا همچنان از بحران اقتصادی سال 2008 میلادی كهاكثر كشورهای غربی را فرا گرفت، به طور كامل بهبود نیافته است.
جدیدترین آمارها نشان می دهد كه كاركنان بخش كشاورزی بیش از باقی اقشار در ماهفوریه از بحران اقتصادی صدمه خورده اند؛‌ چرا كه میزان بیكاری در بین آنها نسبت بهماه گذشته میلادی 7 درصد رشد داشته است.


تاریخ خبر: 13901218
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی