پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

در نشست کمیسیون فاوا و اتاق مشترک ایران و اسپانیا مطرح شد-اسفند 99

آقای دکتر محمد طاهری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و آقای مهندس محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران میزبان آقای اِستبز رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا بودند

معرفی ظرفیت‌های نخستین نمایشگاه مجازی ایران و دعوت از شرکت‌های اسپانیایی برای حضور در این نمایشگاه، مهم‌ترین محور برگزاری این نشست بود و در همین زمینه مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه مجازی تشریح شد.

آقای دکتر طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با تأکید بر آسیب‌های شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، محدودیت‌های رفت‌وآمد و همچنین عدم امکان حضور فیزیکی، برپایی نمایشگاه های مجازی را در راستای جبران این خلاً معرفی کرد. در این بستر امکان آشنایی، تبادل اطلاعات و برگزاری رویدادهای مشترک با حضور طرفین داخلی و خارجی امکانپذیر می باشد


در ادامه خانم مهندس مرتضوی، مشاور کمیسیون فاوا با اشاره به افزایش طول مدت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 15 روز به 3 ماه ، بر آموزش و آشنایی شرکت های ایرانی برای حضور در فضای مجازی و استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد. مرتضوی با نشان دادن بخش های مختلف سایت، در خصوص نحوه حضور بازدیدکنندگان وغرقه داران ، اهداف، امکانات تعریف شده وامکان برگزاری روز کشورها  توضیح داد.
این  رویداد اولین و مهمترین نمایشگاه چند بخشی مجازی در ایران است که به هفت بخش تجارت ، صنعت و معدن ، کشاورزی و صنایع غذایی ، نشر و رسانه های دیجیتال ، هنر و صنایع دستی و بخش فناوری و نوآوری تقسیم شده است. تخمین زده می شود که بیش از 50،000 بازدید کننده ، از جمله بازدید کنندگان خارجی ، از این رویداد بازدید کنند و تعداد غرفه داران بیش از 5000 نفر باشد. با تعریف موتور جستجوگر هوشمند امکان جستجوی شرکت ها بر اساس نام کالا، نام خدمات، نام شرکت و محل شرکت امکان پذیر می باشد.



محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران: برگزارکنندگان دو مرحله برای غرفه داران این نمایشگاه در نظر گرفته اند، مرحله اول فقط به شرکت های ایرانی اختصاص دارد ، زیرا این نمایشگاه به مدت سه ماه در سطح ملی برگزار می شود و ، در مرحله دوم  در ماه جولای شرکت های خارجی علاقه مند می توانند به عنوان غرفه دار شرکت کنند.
اطلاعات تکمیلی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران به شرکتهای طرفین ایرانی و اسپانیایی اطلاع رسانی می شود.
امید است در جریان برگزاری نمایشگاه حاضر بتوانیم رویداد ملاقات های B TO B را داشته و شرکت های ایرانی و اپسانیایی با نیازها و توانایی ها و بازار طرفین آشنا شوند.
همچنین در راستای ترویج روابط تجاری دو کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه در نظر داریم یک روز یا یک هفته را به "روز کشور اسپانیا" اختصاص داده و از سفرای طرفین دعوت بعمل آوریم تا نسبت به معرفی پتانسیل های تجاری دو کشور سخنرانی نمایند.



رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا با اشاره به تجربه برگزاری رویدادهای مجازی و استقبال فعالین اقتصادی از این امکانات، از ایجاد و استفاده  ازاین فضای مجازی برای حفظ ارتباطات تجاری در شرایط کنونی استقبال کرد. او همچنین با اعلام آمادگی دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران، از اعضای حاضر در جلسه خواست تا جهت تبادل اطلاعات در خصوص نمایشگاه مجازی با این دفتر در تماس بوده و مواردی که به ترویج روابط دو کشور کمک می نماید، به ایشان اطلاع رسانی شده تا اقدامات لازم بعمل آید.
در اولین قدم مقرر گردید اطلاع رسانی جامعی در خصوص برگزاری این نمایشگاه از طریق کانال های مختلف خبررسانی از جمله، توییتر و سایت موسسه تجارت خارجی  کشور اسپانیا ICEX انجام پذیرد. همچنین موارد اعلامی به عالیجناب دلاپنیا سفیر اسپانیا در ایران اطلاع داده می شود و نسبت به برگزاری روز اسپانیا هماهنگی های لازم بعمل می آید.


تاریخ خبر: 13991206
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی