جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ايران و پرتغال کميته مشترک بازرگاني تشکيل مي دهند

تهران - رييس کل سازمان توسعه تجارت ايران بر تشکيل کميته مشترک بازرگاني بين معاونان وزراي بازرگاني ايران و پرتغال جهت پيگيري مسايل تجاري و اقتصادي ميان دو طرف تاکيد کرد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه اقتصادي ايرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، " بابک افقهي" در ديدار با " آنتونيو الفياط "، دبيرصنايع پرتغال با اشاره به برپايي اجلاس کميسيون مشترک اقتصادي ايران و پرتغال افزود: برگزاري اين اجلاس سبب افزايش سطح روابط تجاري دو کشور خواهد شد.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي لازم براي همکاري با کشور پرتغال در زمينه توسعه مناسبات در زمينه کشاورزي ، صنعتي و خدمات به خصوص خدمات فني و مهندسي را دارد.
معاون وزير بازرگاني با اشاره به نفوذ پرتغال در برخي از کشورهاي آفريقايي گفت: با توجه به تخصص و توانمندي مهندسان ايراني مي توان پروژه هايي را به صورت مشترک در قاره آفريقا انجام داد.
وي با تاکيد بر اين که اراده سياسي و اقتصادي ايران بر ارتقاي روابط با کشورهاي همسايه موثر است، تصريح کرد، هم اکنون ايران در توليد بسياري از محصولات نوين مانند محصولات مرتبط با نانوتکنولوژي ، داروهاي ضدسرطان و ضد ايدز، موفقيت هاي چشم گيري داشته که مي تواند اين قبيل داروها را به پرتغال صادر کند.
افقهي، همچنين توانايي جمهوري اسلامي ايران را در زمينه توليد محصولات با فناوري بالا، تجهيزات الکترونيکي، آهن، فولاد، محصولات پلاستيکي و بيوتکنولوژِي بالا دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران قابليت عرضه اين قبيل کالاها با کيفيت مناسب به کشور پرتغال را دارد.
وي در ادامه سخنان خود از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي اعزام هيات تجاري و بازاريابي متشکل از فعالان اقتصادي و بنگاه هاي ايراني در آينده نزديک به پرتغال براي آشنايي با توانمندي هاي اين کشور خبر داد.
افقهي با اشاره به آمادگي کشورمان براي برپايي همايشي با عنوان بررسي فرصت هاي تجاري ايران و پرتغال در ليسبون گفت: آشنايي بازرگانان دو کشور از فرصت هاي تجاري يکديگر و برگزاري نمايشگاه اختصاصي محصولات پرتغالي مي تواند از برنامه هاي اين همايش باشد.
دبير انجمن صنايع پرتغال نيز دراين ديدار از اعزام دو هيات تجاري و بازاريابي پرتغالي به جمهوري اسلامي ايران خبر داد و گفت: اين دو هيات در خرداد و مرداد سال آينده به ايران سفر خواهند کرد.
وي با اشاره بر تشکيل شوراي مشترک تجاري بين ايران و پرتغال گفت :اين شورا از بزرگ ترين اهداف است و سبب مي شود تا روابط تجاري و اقتصادي بين فيمابين در دو بخش خصوصي و دولتي توسعه يابد.
الفياط گفت:مقامات کشورمتبوعش به دنبال تجارت آزاد با ايران هستند تا حجم صادرات به اين کشور افزايش يافته و سبب رونق اقتصادي پرتغال شود.
وي، ميزان شناخت تهران و ليسبون از قابليت هاي دو کشور را ناچيز دانست و اظهار اميدواري کرد، اعزام دو هيات تجاري پرتغالي به ايران سبب شناخت دو کشور از بازار و قابليت هاي جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.
منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13890228
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی