جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

كسری بودجه سال 2011 اسپانیا از 8 درصد تولید ناخالص داخلی بیشتر است

تهران - دولت جدید اسپانیا روز دوشنبه هشدار داد كه كسری بودجه عمومی سال 2011 این كشور ممكن است از هشت درصد تولید ناخالص داخلی این كشور كه هفته گذشته پیش بینی شده بود، فراتر برود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، دولت راستگرای اسپانیا روز جمعه گذشته (نهم دی) همزمان با اعلام كاهش هزینه ها و افزایش مالیات به منظور كسب درآمد 15 میلیارد و یكصد میلیون دلاری در سال 2012، اعلام كرد كه كسری بودجه این كشور در سال جدید میلادی بیشتر از شش درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود كه قبل از این پیش بینی شده است.

لوئیس گوئیندوس وزیر دارایی اسپانیا، با تجدید نظر در این پیش بینی ها گفت: ممكن است كسری بودجه به هشت درصد تولید ناخالص داخلی نیز برسد؛ اما امیدوارم از این بیشتر نشود.

وی افزود: بخش مهمی از این اختلاف در پیش بینی كسری بودجه از مناطق مختلف این كشور ناشی می شود كه امیدوارم آنها برای بازسازی سلامت اقتصادی كشور تلاش كنند.

بر اساس این گزارش، اسپانیا 17 بخش خود مختار دارد كه خدمات بهداشتی ، درمان و آموزشی را خود ارائه می دهند. این بخش ها در پی بحران مسكن سال 2008 با خسارات فراوانی مواجه و به یكی از نگرانی های عمده اقتصاد دانان و سیاستگذاران این كشور تبدیل شده اند.

وزیر دارایی اسپانیا گفت: همه باید در این روند مشاركت كنند. ما در شرایط بسیار دشوار و پیچیده ای قرار داریم كه بدون تردید در یك دهه گذشته سخت ترین وضعیت اسپانیا بوده است.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، كه در انتخابات ماه نوامبر (آبان/ آذر) این كشور روی كار آمد، وعده داده است كه كسری بودجه را به رقم هدف 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی برساند.

مادرید قصد دارد كسری بودجه را تا سال 2013 به 3 درصد كاهش دهد؛ رقمی كه با دیگر اعضای اتحادیه اروپا برسر آن به توفق رسیده است.

گوئیندوس افزود، تدابیر اتخاذ شده برای فایق آمدن بر كسری بودجه با اصلاحات ساختاری در بازار كار و نظام مالی همراه است. این تدابیر با هدف احیای اقتصاد اسپانیا به كار گرفته شده است. دولت اقدامات جدی اصلاحی برای چند هفته و ماه آینده را در دستور كار خود دارد.

این وزیر اسپانیایی یادآور شد: همه ما باید كسری بودجه را كاهش دهیم، اما باور دارم كه اصلاحات اقتصادی را نیز مد نظر داشته باسیم، زیرا اروپا نمی تواند برای حل بحران جاری به سیاست ساده اقتصادی كاهش بودجه بسنده كند. اصلاحات اقتصادی به ما اجازه می دهد از بحران رهایی یابیم.

قرار است دولت اسپانیا لایحه بودجه كامل خود را در ماه مارس (اسفند/ فروردین) اعلام كند و در این زمان كسری بودجه دقیق سال 2011 نیز به درستی معین خواهد شد.

مادرید همچنین در اقدامی برای كاهش آمار نزدیك به پنج میلیون نفری بیكاران این كشور هفته گذشته پرداخت بیمه بیكاری 400 یورویی این كشور را برای آن دسته از كسانی كه زمان بیمه آنها كاهش یافته است، تمدید كرد.


خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)



تاریخ خبر: 13901017
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی