جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بحران بدهي اروپا اجلاس سران اين قاره و چين را به تعويق انداخت.

بحران بدهي اروپا اجلاس سران اين قاره و چين را به تعويق انداخت.

پكن - رهبران اروپا به دليل مشغله ناشي از بحران بدهي اين قاره نمي توانند در اجلاس سران چين و اروپا شركت كنند.
به گزارش ايرنا، منابع دولتي چين صبح جمعه گزارش داده بودند ، اجلاس سران چين و اروپا براي روز سه شنبه هفته آينده برنامه ريزي شده است ، اما عصر همين روز اين منابع از لغو اجلاس خبر دادند.
ون جيا بائو ، نخست وزير چين در مذاكره تلفني امروز با هرمن وان رامپوي ، رييس شوراي اروپا در جريان تعويق اين نشست قرار گرفت.
مقام اروپايي گفته است كه وي و خوزه مانوئل باروسو ، رييس كميسيون اروپا به دليل بدهي اين قاره و بحران در منطقه يورو مجبورند در روزهاي آتي در چندين نشست شركت كنند.
وي از مقام چيني به دليل تعويق در برگزاري اجلاس سران دو طرف عذرخواهي كرد.
رهبران ارشد چين آماده شده بودند تا هفته آينده با رهبران اروپايي در مورد مسايل مختلف از جمله نگراني ها در مورد وضعيت سرمايه گذاري كشورشان در منطقه يورو گفت وگو كنند.
چهاردهمين دور ملاقات رهبران چين و اروپا قرار بود سوم آبان در شهر تيان جين در شمال چين برگزار شود.
دولت چين در ماه هاي اخير بارها از اتحاديه اروپايي خواسته است ميلياردها دلار سرمايه گذاري اين كشور در منطقه يورو را تضمين كند.
دبيركل اداره مبادلات بين الملل چين اين هفته اعلام كرد ، اين كشوربراي اولين بار در 20 سال گذشته با كسري تجاري روبرو خواهد شد.
به گفته مقام هاي چيني موسسه هاي صادراتي چين با سخت ترين شرايط در سال هاي اخير روبرو شده اند و احتمال زياد مي رود كه از سال آينده ميلادي كسري تجاري در اين كشور آغاز شود.
اروپا بزرگترين شريك تجاري چين، بدترين ركود اقتصادي از جنگ جهاني دوم به اين طرف را شاهد است و بحران سامانه هاي مالي، برخي از كشورهاي ديگر را نيز در برگرفته و چين كه بيشترين صادرات را به اين منطقه دارد قادر به جبران اين همه مشكل و چالش اقتصادي نيست.
ارزش مبادلات تجاري چين و اروپا در سال گذشته ميلادي به 480 ميليارد دلار رسيد كه معادل 16 درصد از حجم تجارت چين با كشورهاي ديگر است.
آمار نشان مي دهد كه صادرات چين در ماه اوت امسال 24 و نيم درصد رشد داشت، اما رشد آن با يك كاهش چشمگير در ماه سپتامبر به 17 درصد رسيد.


تاریخ خبر: 13900804
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی