چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

شرايط زندگي مهاجران خارجي در اسپانيا از زندان بدتر است

تهران - شرايط زندگي براي مهاجران غيرقانوني در اسپانيا بگونه اي است كه بدرفتاري با آنان در بازداشتگاه هاي ويژه از زندان بدتر است و اين موضوع سبب شده دولت اين كشور به بدرفتاري گسترده با مهاجران متهم شود.
بر اساس گزارش خبرگزاري اينترپرس سرويس، بازداشتگاه مالاگا كه بدترين مكان نگهداري مهاجران واقع در جنوب اسپانيا است، در سال 1990 در يك پادگان تعطيل شده فعاليت خود را آغاز كرد.
براساس اين گزارش، سازمان ها، كارشناسان و موسسات اجتماعي بارها درباره بدرفتاري و نقض حقوق بشر در اين بازداشتگاه گزارش هايي را تهيه كرده اند.
لوييس پرنيا رييس سازمان سكوي همبستگي با مهاجران كه مقر آن در شهر مالاگا قرار دارد، گفت كه اين بازداشتگاه در حقيقت يك زندان است.
وي در گفت وگو با اين خبرگزاري افزود: در اين گونه مكان ها كه صرفا براي توجيه سياست هاي مزورانه اتحاديه اروپا در زمينه مهاجرت ايجاد شده اند، از دموكراسي، قانون و انسانيت خبري نيست.
دسامبر سال 2009، گزارشي با عنوان وضعيت بازداشتگاه هاي مهاجران در اسپانيا از سوي كميسيون كمك به پناهندگان در اين كشور درباره مسائل و مشكلات مهم مربوط به شرايط زندگي و حمايت هاي حقوقي در بازداشتگاه هاي مالاگا، والنسيا و مادريد منتشر شد كه در آن به مواردي از شكنجه بازداشت شدگان در مركز مادريد اشاره شده بود.
سالوا لاكروز مسئول پروژه حمايت از كميته كمك به پناهندگان اروپا در نخستين نشست ملي گروه هاي مخالف با بازداشتگاه هاي مهاجران كه از 21 تا 23 اكتبر در شهر والنسيا برگزار شد در گفت وگو با اينترپرس سرويس، اظهار داشت: زنداني كردن افراد صرفا به خاطر مهاجرت غير قابل قبول است.
هدف از اين نشست كه با حضور 30 انجمن از سراسر اسپانيا برگزار شد، همكاري با كمپين ملي تعطيلي بازداشتگاه هاي مهاجران اعلام شده است.
بر اساس اين گزارش، خارجي هايي كه فاقد مدارك باشند، تا 60 روز بازداشت خواهند بود، هرچند عدم برخورداري از اسناد و مدارك لازم يك جرم كوچك است و معادل رانندگي بدون گواهينامه تلقي مي شود.
اين مكان ها در اصل بازداشتگاه نيستند بلكه براي نگهداري مهاجران بدون مدرك استفاده مي شود. اين افراد نه به خاطر نقض قوانين جزايي بلكه به عنوان يك اقدام احتياطي براي تضمين بازگرداندن آن ها به كشورهايشان در اين مكان ها نگهداري مي شوند.
خوزه لويس رودريگوئز كاندلا كه وكيل مهاجرت و عضو يك سازمان غير دولتي است به اين خبرگزاري گفت: با اين اوصاف، بازداشتگاه هاي مهاجران، بر خلاف زندان ها هيچ قانون يا تضميني براي رعايت حقوق و آزادي ندارند. بايد قوانين جامعي براي نظارت بر عملكرد اين بازداشتگاه ها تدوين شود، زيرا وضعيت امنيت در اين بازداشتگاه ها از زندان ها نيز وخيم تر است.
بر اساس گزارش كميسيون كمك به پناهندگان، قانون مهاجرت تصريح مي كند كه بازداشت شدگان بايد از حق داشتن وكيل برخوردار باشند، اما 58 درصد آنان نمي دانند چه كسي از آن ها دفاع مي كند، يا اصلا دسترسي به مشاوره قانوني ندارند.
افراد بدون برخورداري از اساسي ترين امكانات زندگي در پادگان ها يا ساختمان هاي فرسوده و قديمي نگهداري مي شوند. يكي از بازداشتگاه هاي اسپانيا در جنوبي ترين نقطه اين كشور در گذشته زنداني بوده كه به علت فرسودگي و غير قابل استفاده بودن تعطيل شده است.
بر اساس گزارش ساليانه وزارت كشور اسپانيا، 30 هزار و 163 مهاجر در سال 2010 به كشورهاي خود بازگردانده شده اند كه در مقايسه با سال 2009، كاهش 21درصدي را نشان مي دهد.


تاریخ خبر: 13900804
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی