جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بحران اقتصادي اسپانيا والدين را از فرزندان دور مي‌ كند

بحران اقتصادي اسپانيا والدين را از فرزندان دور مي‌ كند
 
مادريد - بحران اقتصادي در اسپانيا باعث شده كه والدين براي هماهنگ كردن شغل و زندگي‌ خانوادگي به سراغ مهد كودك هاي ارزان قيمت بروند و فرزندان خود را به دست افراد سالمند خانواده و يا اشخاص ثالث براي نگهداري از آنها بسپارند كه اين امر موجب دوري فرزندان از والدين در طول روز است.
بنا بر گزارش ايرنا، بر اساس مطالعات و نظر سنجي هاي اجتماعي انجام شده، بحران اقتصادي اسپانيا، خانواده ها را مجبور مي‌ كند كه احتياج بيشتري به صرفه جوئي داشته باشند و بدين دليل از گرفتن مرخصي، استراحت هاي كاري و يا كاهش ساعت هاي كاري دوري مي‌ كنند.
آمارهاي به دست آمده از مطالعات حاكي از آن است كه 86 درصد خردسالان اسپانيايي بيش از پنج ساعت در روز را در مهد كودك يا كودكستان ها به سر مي‌ برند كه در اين مورد 67 درصد خردسالان بين پنج تا هشت ساعت و 19 درصد ديگر بيش از هشت ساعت در روز را در مهد كودك يا كودكستان ها به سر مي برند.
مطالعات انجام شده در اين رابطه نشان دهنده آن است كه در 93 درصد اين خانواده ها، هم پدر و هم مادر كار مي‌ كنند و بدين دليل وقتي‌ براي نگهداري فرزند خود ندارند.
بنا بر اين گزارش، نظر سنجي حاكي از آنست كه 63 درصد والدين در پاسخ اظهار مي دارند كه وقت كافي‌ براي نگهداري فرزندان خود ندارند و 55 درصد والدين مي‌ گويند كه اگر وضعيت معيشتي و خانوادگي اجازه مي‌ داد، به طور تمام وقت به نگهداري فرزند خود مي‌ پرداختند.
اين در حالي‌ است كه نيمي از آنها اظهار مي‌ دارند كه اگر كمك هاي بيشتري داشتند، صاحب فرزندان بيشتري مي‌ شدند.
گزارش ادامه مي‌ دهد كه در 79 درصد موارد، خردسالان دست كم 11 ماه در سال را در مهد كودك و كودكستان مي‌ گذراند و 12 درصد آنها تمام سال را در اين مراكز به سر مي‌ برند و اين در حالي‌ است كه درصد اين افراد در سال جاري نسبت به سال گذشته هفت درصد افزايش يافته است.
بر اساس اين مطالعات، 63 درصد خردسالان قبل از يك سالگي وارد مهد كودك مي‌ شوند كه اين آمار نسبت به سال گذشته پنج درصد كاهش داشته است.
در اين مورد 51 درصد خردسالان پس از خروج از مهد كودك و كودكستان توسط پدر و مادر بزرگها و يا اشخاص ثالث نگهداري مي‌ شوند .
با توجه به هزينه ها ، 41 درصد خانواده ها، ماهيانه 350 يورو صرف مهد كودك و كودكستان ها مي‌ كند و اين در حالي‌ است كه 54 درصد والدين مي‌ گويند هيچ گونه كمك دولتي دريافت نمي‌ كنند.
در اين رابطه اكثر والدين در انتخاب مهد كودك و كودكستان مواردي از جمله سطح تعليم و تربيت (45 درصد) ساعتهاي كاري مراكز (37درصد) تغذيه ( 36 درصد ) و نزديكي‌ مراكز به خانه ( 36 درصد ) را در اولويت قرار مي‌ دهند.
از سوي ديگر، دغدغه والدين در اينكه بچه هاي آنها زبان دوم يا سوم (انگليسي‌ و فرانسوي يا آلماني) ياد بگيرند از 39 درصد سال گذشته به 53 درصد در سال جاري افزايش يافته است.


تاریخ خبر: 13900613
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی