شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نشست كميسيون رؤساي اتاق‌هاي بازرگاني شهرستان‌ها

حمايت اتاق‌هاي بازرگاني از سياست‌هاي انبساطي در اعطاي تسهيلات بانكي
كميسيون رؤساي اتاق‌هاي بازرگاني شهرستان‌ها با محوريت بررسي مسائل روز اقتصادي و برنامه‌هاي آتي اتاق ايران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «دكتر محمد نهاونديان» در اين جلسه با اشاره به برنامه پنجم توسعه خواستار همكاري اتاق براي اصلاح اين لايحه در چهارچوب كلي و حوزه‌هاي فضاي كسب و كار، تجارت، صنعت و معدن و حمل و نقل شد.
رئيس اتاق ايران با حمايت از اصل حركت به سمت سياست‌هاي انبساطي در بحث تسهيلات بانكي، گفت: در بسته جديد سياست‌ها بنابر اصرار اتاق‌هاي بازرگاني، اصل حركت به سمت سياست‌هاي انبساطي تصويب شد و فضاي حركت به نوعي مثبت‌تر شده است.
دكتر نهاونديان با اشاره به پيشنهاد اتاق براي استفاده از «عقد خريد دين» اين امر را گشايشي در حل مشكلات واحدهاي توليدي دانست و افزود: با اين روش امكان اعتباردهي بانك‌ها افزايش مي‌يابد و اثر مستقيمي نيز بر نقدينگي نخواهد داشت.
وي با تأكيد بر لزوم برنامه‌هاي اتاق ايران براي تصويب «قانون فضاي كسب و كار» و «قانون اتاق» در سال جاري از آمادگي كميسيون اقتصادي مجلس براي بررسي تصويب اين قوانين خبرداد.
در ادامه «غلامحسين شافعي» نايب رئيس اتاق ايران به تشريح بندهايي از قانون جديد اتاق بازرگاني پرداخت. وي گفت: در قانون جديد بر فعاليت برون مرزي و استقلال اتاق‌هاي شهرستان تأكيد شده و قرار است اتاق‌هاي سراسر كشور از حالت اتاق شهرستان به استان تبديل شوند.
وي افزود: در قانون جديد، «بخش كشاورزي» نيز در اتاق حضور پررنگ‌تري خواهد داشت و اعضاي دولتي نيز به 10 نفر كاهش يافته است.
«محمود اسلاميان» رئيس اتاق اصفهان نيز خواستار حفظ ماهيت اتاق استان‌ها شد و گفت: در قانون جديد نبايد به سمت تمركزگرايي حركت كنيم.


تاریخ خبر: 13890130
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی