جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

كاهش زمان تشريفات ترخيص كالا در 10 گمرك مهم كشور

تهران -رييس كل گمرك ايران از كاهش زمان تشريفات ترخيص كالا در 10 گمرك مهم كشور خبر داد و گفت: ميانگين زمان ترخيص كالاهاي وارداتي در اين 10 گمرك در مسير سبز سه ساعت، مسير زرد هشت ساعت و مسير قرمز 10 ساعت است.
به گزارش روابط عمومي گمرك ايران،عباس معمارنژاد كه در نشست ستادي گمركات اجرايي سراسر كشور سخن مي گفت، افزود: زمان مذكور (از زمان ثبت اظهارنامه تا ارزيابي) پيش از اين، در مسير سبز شش ساعت، مسير زرد 12 ساعت و مسير قرمز 19 ساعت بود كه با توجه به سال جهاد اقتصادي، اين امر نشان دهنده تلاش كاركنان گمرك در كاهش هزينه صاحبان كالاست.
وي با اشاره به اينكه گمرك در خط مقدم جهاد اقتصادي قرار دارد، اظهار داشت: ما قول داده ايم زمان تشريفات گمركي را تا پايان سالجاري 25 درصد كاهش دهيم و طبيعي است كه براي اين منظور بايد برنامه داشته باشيم.
معاون وزير اقتصاد تحقق گمرك نوين را مهمترين برنامه اين سازمان دانست و گفت: در گمرك نوين، مديريت بر اساس اطلاعات صورت مي گيرد و وظيفه مديران است كه اين اطلاعات را تجزيه و تحليل كرده و بر مبناي آن تصميم گيري كنند.
وي تاكيد كرد: دولت و مجلس بويژه وزير امور اقتصادي و دارايي، توجه ويژه اي به گمرك دارند و براي تامين نيازمندي هاي آن، تلاش مي كنند، از اين رو همه ما بايد با استفاده از اين حسن اعتماد و اطمينان، در جهت ارتقاي گمرك تلاش كنيم.
رييس كل گمرك با اشاره به گزارش هاي كارشناسي سازمان جهاني گمرك، اظهار داشت: ‌گمرك بايد اين اطمينان را بوجود آورد كه سرمايه گذاري در اين سازمان، براي دولت مفيد است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: اولويت تخصيص منابع و توسعه فعاليت ها در گمرك به سمت نقاط مرزي و بهبود و ارتقاي وضعيت گمركات است.
معاون وزير اقتصاد با تاكيد بر اهميت انجام كار تيمي در گمرك، افزود: براي پاسخ به سرمايه گذاري دولت در گمرك، بايد كارها به صورت تيمي انجام شود.
وي با اشاره به اينكه در كشور 97 مرز رسمي دريايي، هوايي و زميني وجود دارد، خاطر نشان كرد: وضعيت مطلوب براي گمرك آن است كه حداكثر در همين تعداد مرز مستقر باشد و در 5 تا 10 گمرك داخل كشور نيز خدمات ارايه كند.
رييس كل گمرك در ادامه طرح آمايش سرزميني در گمرك را از برنامه هاي مهم اين سازمان خواند و اظهار داشت: در اين برنامه، به هيچ عنوان بحث حذف نيروها و گمركات مطرح نيست، بلكه موضوع ادغام مطرح است. همان كاري كه در مورد گمركات تهران انجام شد.
وي به تبيين ويژگي گمرك نوين پرداخت و از شيوه و فناوري هاي نوين مديريتي، نيروي انساني متخصص و كارآمد و شفاف سازي قوانين و مقررات و پياده سازي استانداردهاي گمركي به عنوان مهمترين شاخص هاي گمرك نوين نام برد.
معمار نژاد همچنين مديريت ريسك در گمرك را حائز اهميت خواند و گفت: ريسك انجام كار خلاف در گمرك بايد بشدت افزايش پيدا كند و شرايطي به وجود آيد كه چنانچه كسي مرتكب تخلف شد، محدوديت هاي بيشتري در حيطه فعاليت هاي گمركي و حتي اقتصادي براي وي ايجاد شود.
وي قرار دادن نام افراد خلافكار در ليست سياه گمركي و عدم ارايه خدماتي نظير ضمانت نامه و هدايت كالاي اينگونه افراد به مسير قرمز و تشديد كنترل ها و بازرسي ها از جمله اقداماتي است كه مي تواند هزينه را در گمرك براي متخلفان بالا برده و موجب تنبيه آنها شود.
رييس كل گمرك اظهار داشت: در حال حاضر، همه ريسك ها به طرف گمرك است درحالي كه بايد اين ريسك به سمت افراد متخلف منتقل شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه گمرك نوين فاقد هرگونه انبار است، از توسعه انبارهاي اختصاصي استقبال كرد و گفت: ايجاد رقابت در اين زمينه موجب بهبود كيفيت خدمات انبارهاي عمومي خواهد شد.
معمارنژاد، افزايش ميزان تفويض اختيار از سوي ستاد گمرك و گمركات اجرايي، شفاف سازي بخشنامه ها انجام ارزيابي غيابي، توسعه آموزش، حسابرسي پس از ترخيص، حذف امضاي طلايي، ايجاد سيستم يكپارچه گمركي، استفاده بيشتر از توانايي هاي بخش خصوصي در ارايه خدمات گمركي را از مهمترين برنامه ها در راستاي تحقق گمرك نوين خواند.

تاریخ خبر: 13900501
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی