شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

آستارا به بزرگ‌ترين واحد بندري تجارت غلات تبديل مي شود

تهران - معاون وزير بازرگاني اعلام كرد: با راه اندازي بندر چندمنظوره آستارا، اين واحد بندري به مهمترين بندرگاه تجارت غلات تبديل خواهد شد.
به گزارش ايرنا از وزارت بازرگاني، حميد عليخاني اظهار داشت: ايران در مسير تجارت غلات از آسياي ميانه به خليج فارس قرار دارد و كشورمان در منطقه‌اي قرار گرفته كه سه كشور قزاقستان، روسيه و اوكراين به عنوان بزرگترين توليدكنندگان غلات جهان در شمال و يكي از بازارهاي بزرگ مصرف غلات يعني منطقه خاورميانه در جنوب قرار دارند.
وي افزود: در زمان حاضر سه كشور صادركننده غلات براي رساندن محصول خود به بازارهاي مصرفي در جنوب ايران بايد مسيري در حدود 9 هزار و 200 كيلومتر را طي كنند تا به نزديكترين بازار در خاورميانه متصل شوند.
مديرعامل شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران افزود: مسير عبور از ايران يك چهارم اين مسافت بوده و مقرون به صرفه‌ترين مسير تجارت غلات در خاورميانه و غرب آسيا به شرق اروپا محسوب مي‌شود.
معاون وزير بازرگاني با تاكيد بر اينكه سه كشور شمالي سالانه 40 ميليون تن غلات صادر مي‌كنند و در مقابل، كشورهاي حاشيه خليج فارس سالانه 18 ميليون تن غلات خريداري مي‌كنند، گفت: براين اساس ما به واسطه قرار گرفتن در ميان دو بازار توليدي و مصرفي غلات، برنامه‌هاي مشخصي براي بهره‌گيري از اين فرصت را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.
وي افزود: در اين زمينه طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ترانزيت دو ميليون تن غلات از شمال ايران به خليج فارس در سال جاري را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.
عليخاني، تجارت غلات را تجارتي سودآور خواند و اظهار داشت: هم اكنون بندر اميرآباد، انزلي و فريدون كنار در سواحل جنوبي خزر در اين حوزه فعاليت مي‌كنند كه با راه‌اندازي بندر چندمنظوره آستارا، اين واحد بندري به مهمترين بندرگاه تجارت غلات تبديل خواهد شد.


تاریخ خبر: 13900501
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی