جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار سفیر جدید ج. ا. ایران در اسپانیا جناب آقای صفاری با جناب آقای افقهی معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران
 
روز دوشنبه مورخ  23/1/1389

این جلسه با حضور سفیر جدید ج. ا. ایران در اسپانیا جناب آقای صفاری، جناب آقای افقهی معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، جناب آقای طاهری رییس شورای بازرگانی ایران با کشورهای اسپانیا و پرتغال و جناب آقای کریمی پور رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و چندی از مسئولین در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار گردید
 
در این نشست در رابطه با راهکارهای موجود در جهت توسعه روابط دو کشور ایران و اسپانیا بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت،  چرا که اسپانیا نه تنها روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با ایران دارد بلکه می تواند به علت موقعیت خوب جغرافیایی و سیاسی و اقتصادی دریچه ای رو به ارتباطات گسترده تر ایران با کشورهای شمال آفریقا و آمریکای جنوبی باشد. در همین راستا پیشنهاد گردید جهت افزایش فعالیت های تجاری بین دو کشور ، نسبت به اعزام رایزن بازرگانی از ایران به اسپانیا اقدام گردد.
موضوع بعدی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ایجاد مرکز تجاری در اسپانیا با حضور تجار و بازرگانان علاقمند ایرانی جهت توسعه صادرات بود، که جناب آقای  افقهی قول همکاری و مساعدت مالی دادند.
طبق مذاکرات به عمل آمده، جناب آقای صفاری موضوع ایجاد همتای این شورا در اسپانیا را در دستور کار خود قرار دادند ، تا با فعال شدن شورای بازرگانی اسپانیا و ایران در اسپانیا ، هر دو شورا بتوانند در پیشبرد هر چه بهتر مسایل اقتصادی بیش از پیش سهیم باشند.
شرکت در نمایشگاههای دو کشور مورد بحث قرار گرفت و با توجه به روز اقتصاد اسپانیا که در اتاق بازرگانی با حضور سفرای دو کشور و رایزن بازرگانی اسپانیا در ایران برگزار شد و مسئولین سفارت اسپانیا  اعلام نمودند که اعزام 15 هیئت بازرگانی در سال 2010 به ایران در دستور کار خود دارند. در این رابطه، شورا با تعامل و همکاری اتاق بازرگانی ایران و همچنین سازمان توسعه تجارت ایران در برگزاری این نشست ها اقدام خواهد نمود.
همچنین سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه با اعزام هیئت های تجاری از ایران به اسپانیا  جهت شرکت در نمایشگاههای اسپانیایی و یا ایجاد فضای مناسب جهت مذاکره تجار ایرانی با همتای تجاریشان قول مساعد داده اند.
در این جلسه در مورد زمینه های تجاری موجود نیز صحبت شد که می توان به صنعت کشاورزی، توریسم و کشتیرانی اشاره نمود.
مسئله پرواز مستقیم تهران – مادرید نیز مورد بحث قرار گرفت و قرار شد  پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

تاریخ خبر: 13890124
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی