شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دبير انجمن توليدكنندگان كود شيميايي تاكيد كرد
لزوم كاهش توزيع كود شيميايي اوره و جايگزيني كود كامل
تهران - دبير انجمن صنفي توليدكنندگان كود شيميايي گفت: كاهش توزيع كود شيميايي اوره و جايگزيني كود كامل بدلايل اقتصادي، بهداشتي و زيست محيطي الزامي است.
عبدالجواد قناد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: براساس محاسبات انجام شده مستند به نتايج علمي موسسه تحقيقاتي خاك و آب و استادان ومحققين و نيز كتابها و مقالات متعدد كشاورزي، چنانچه دولت هر ساله 25 درصد از توزيع اوره كم كند و به جاي آن كودهاي كامل توزيع نمايد ساليانه حدود 172 ميليارد تومان كسب درآمد ملي خواهد شد.
به گفته وي، علاوه بر كسب درآمد، سالانه بيش از 10 هزار نفر به طور مستقيم و مرتبط با آن به كار اشتغال مي‌يابند.
دبير انجمن صنفي توليدكنندگان كود شيميايي ادامه داد: دولت سالانه حدود 900 ميليارد تومان براي يارانه كود اختصاص مي‌دهد كه وزارت جهادكشاورزي بخش عمده اي از اين اعتبار را صرف خريد و توزيع كودهاي تك عنصري خصوصا اوره و عمدتا جهت مصرف قبل از كشت مي‌كند.
وي تصريح كرد: بايد توجه داشت مصرف كود اوره بصورت خالص قبل از كشت در دنيا و در كشورهاي صاحب تكنولوژي كشاورزي عمدتا جاي خود را به مصرف كودهاي كامل با محتوي ريزمغذي متناسب باگياه و خاك به همراه كودهاي آلي داده است.
دبير انجمن صنفي توليدكنندگان كودهاي شيميايي، اضافه كرد: مصرف كود شيميايي اوره خالص بدليل ورود به آب‌هاي زيرزميني براي محيط زيست و سلامت جامعه بسيار زيان‌بار است و بخشي از آن نيز بدون مصرف گياه به هدر مي‌رود و متاسفانه به علت ارزان و يارانه اي بودن مقدار قابل توجهي نيز به صورت قاچاق از كشور خارج مي‌شود و بخشي نيز به مصارف غير كشاورزي مي‌رسد.
وي براي كاهش آثار مخرب توزيع اين نوع كود، پيشنهاد داد: عمده اوره قبل از كشت بايد به صورت كودهاي كامل ماكرو تامين شود و همچنين يارانه‌هاي كود از طريق كارت هوشمند نهاده‌ (نه به صورت نقدي) و منحصرا جهت خريد كود به كشاورزان پرداخت شود.


تاریخ خبر: 13900429
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی