جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نخست وزير اسپانيا خواستار مسوليت پذيري كشورهاي ثروتمند اروپايي شد.

تهران سنگيني موج بحران اقتصادي در كشورهاي اروپايي حوزه مالي يورو كه در حال فراگير شدن است، واكنش سياستمداران بلندپايه كشورهاي ضعيف تر اين منطقه را در قبال ديگر كشورهاي قدرتمند و ثروتمند اروپا به دنبال داشت.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبكه تلويزيوني يورونيوز روز چهارشنبه در گزارشي با توجه به شرايط بحراني حاضر گزارش كرد ، خوزه لوييز رودريگز زاپاترو نخست وزير اسپانيا در تازه ترين واكنش به اين موضوع، در جمع خبرنگاران خواستار مسوليت پذيري كشورهاي ثروتمند حوزه يورو شد.
وي گفت: همه كشورهاي حوزه مالي يورو بويژه كشورهاي قدرتمند بايد در اين لحظه مسوليت خودرا برعهده گيرند.
اين گزارش حاكي است در پي بي نتيجه ماندن نشست اخير وزراي داريي كشورهاي حوزه يورو در مقابله با احتمال سرايت بحران بدهي كشورهاي يونان، ايرلند و پرتغال به اسپانيا و ايتاليا، روز گذشته (سه شنبه) در بازارهاي مالي فشار بر يورو و دارايي هاي اروپا افزايش يافت.
همچنين با اعلام خبر انعطاف در قبال مرحله جديد بحران مالي يونان، افزايش نگراني ها و افت شاخص سهام اروپا تاثير گذار بود.
اين گزارش در ادامه مي افزايد: ايتاليا جديدترين كشور حوزه يورو است كه بيم سرايت اين بحران در مورد آ ن نيز مي رود.
سيلويو برلوسكوني نخست وزير ايتاليا، دراين ارتباط اظهار داشت: بحران كنوني ما را به شتاب دادن و سرعت بخشيدن به روند اصلاح سياست هاي مالي، تعريف گام هاي بعدي و تعادل بخشيدن به بودجه تا سال 2014 سوق مي دهد.
درهمين حال هرمن وان رومپوي رييس شوراي اروپا در تلاش است تا يك نشست فوري سران كشورهاي حوزه يورو را سازمان دهد.
ارزش دارايي ها در ايتاليا روز جمعه گذشته به شدت كاهش يافت.
بنا بر گزارش ها، ايتاليا بالاترين ميزان بدهي ها را در منطقه يورو پس از يونان دارد و كارشناسان اقتصادي به شدت نسبت به وقوع بحران مالي مشابه يونان در ايتاليا ابراز نگراني مي كنند.
يونان با بيش از 350 ميليارد يورو بدهي، مقروض ترين كشور حوزه مالي يورو به شمار مي رود.
آتن سال گذشته مجبور شد براي رهايي از ورشكستگي مالي و اقتصادي، وام 110 ميليارد يورويي صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا را دريافت كند.
انتظار مي رود، بسته دوم نجات مالي يونان تا اواسط سپتامبر به ارزش 110 ميليارد يورو نهايي شود.
وزراي دارايي اتحاديه اروپا هفته گذشته موافقت خود را با پرداخت وام 12 ميليارد يورويي به يونان اعلام كردند تا اين كشور بتواند بدهي هاي خود را تا 15 جولاي (24 تيرماه) پرداخت كند.
با اين وجود، به نظر مي رسد اعطاي كمك هاي مالي خارجي به يونان، هنوز نتوانسته بحران اقتصادي اين كشور را حل كرده و اعتماد سرمايه گذاران داخلي و خارجي را به اقتصاد اين كشور جلب نمايد.


تاریخ خبر: 13900427
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی