جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

افزايش 5/14 درصدي تجارت ايران با جهان

تهران- رئيس كل گمرك ايران از افزايش 5/14 درصدي تجارت ايران با جهان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  ايرنا از روابط عمومي گمرك ايران،عباس معمارنژاد گفت: ارزش مبادلات تجاري ايران با ساير كشورها در مدت ياد شده با 2 ميليارد و 997ميليون دلار افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم 23 ميليارد و 730 ميليون دلار رسيد.
وي بابيان اينكه اين رقم سال گذشته 20 ميليارد و 733 ميليون دلار بوده است، عمده دليل افزايش مبادلات تجاري ايران با ساير كشورها را رشد 91/43 درصدي صادرات غيرنفتي كشور در سه ماهه نخست امسال عنوان كرد.
وي گفت: صادرات غيرنفتي با احتساب ميعانات گازي در اين مدت به 10 ميليارد و يك ميليون دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 91/43 درصد رشد نشان مي‌دهد.
معمارنژاد افزود: وزن اين ميزان صادرات غيرنفتي كشور 18 ميليون و 490 هزار تن بود كه 53/15 درصد افزايش يافته است.
رئيس كل گمرك ايران درخصوص ميزان واردات گفت:در سه ماهه نخست سالجاري 8 ميليون و 182 هزار تن انواع كالا به ارزش 13 ميليارد و 729 ميليون دلار وارد كشور شده كه اين ميزان واردات به لحاظ وزن 01/26 درصد و از نظر ارزش40 صدم درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.
**اقلام عمده صادراتي
به گفته ي معمارنژاد در اين مدت عمده‌ترين كالاهاي صادراتي كشور به ترتيب پروپان مايع شده به ارزش 576 ميليون دلار و سهم ارزشي 72/7 درصد،ساير گازهاي نفتي و هيدروكربورهاي گازي شكل مايع شده به ارزش 566 ميليون دلار و سهم ارزشي 59/7 درصد و بوتان مايع شده به ارزش 368 ميليون دلار و سهم ارزشي 93/4 درصد بوده است.
**اقلام عمده وارداتي
همچنين در مدت ياد شده شمش از آهن و فولاد غيرممزوج به ارزش 672 ميليون دلار عمده‌ترين كالاي وارداتي كشور بود.
پس از آن نيز به ترتيب دانه ذرت دامي به ارزش 280 ميليون دلار و روغن خام سويا به ارزش 250 ميليون دلار عمده‌ترين كالاهاي وارداتي را به خود اختصاص داده‌اند.
**عمده‌ترين كشورهاي واردكننده و صادركننده
معمارنژاد همچنين درخصوص عمده‌ترين خريداران كالاهاي ايراني گفت: در سه ماهه نخست امسال چين با واردات يك ميليارد و 345 ميليون دلار عمده‌ترين واردكننده كالاهاي ايراني بود و پس از آن نيز كشورهاي امارات متحده عربي، عراق، هند و سنگاپور قرار دارند.
به گفته ي رئيس كل گمرك ايران امارات متحده عربي، چين، آلمان، جمهوري كره و تركيه نيز به ترتيب عمده‌ترين كشورهاي صادركننده كالا به ايران در مدت ياد شده بودند.


تاریخ خبر: 13900427
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی