شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رقابت توليدات صنعتي ايران در بازارهاي جهاني

بخش خصوصي براي رقابت توليدات صنعتي ايران در بازارهاي جهاني تقويت مي شود

تهران - به گفته سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت، ‌بخش خصوصي به سه بسته حمايتي تقويت مي شود كه يك سوم بنام حوزه توليد ارزي به صنعت و معدن اختصاص مي يابد.

به گزارش ايرنا، مهدي غضنفري در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي سخن مي گفت، افزود: از مجموع 6 هزار واحد صنايع بزرگ و 400 هزار واحد صنايع كوچك با 6 ميليون جمعيت خانواري در بسته حمايت اول سه هزار و 900 تن به بانك ها معرفي شدند .
وي گفت: ارائه بسته هاي حمايتي دوم و سوم نيز آغاز شده كه همه صنايع تحت پوشش قرار مي گيرند.
غضنفري با اشاره به اينكه تاكنون بيش از 300هزار ميليارد ريال از اعتيارات بانك هاي تجاري استفاده شده است، افزود: پرداخت تسهيلات به بخش خصوصي با تخصيص منابع ارزي با دو درصد بهره و استفاده از اعتبارات بانكها با كمتر از ده درصد اجرا مي شود.
وي متذكر شد: يكي از اهداف اصلي ادغام وزارتخانه ها تامين اطمينان بخش خصوصي براي سرمايه گذاري است، به طوري كه با استراتژي منسجم توليدات صنعتي با حضور در بازارهاي جهاني به رقابت با ديگر كشورها خواهد پرداخت.
وي وظيفه صنعت ، معدن و تجارت را علاوه بر ارتقاء توليدات صنعتي و معدني، فعاليت در جهان و مزيت آن براي رقابت در بازارهاي دنيا و حفظ حقوق مصرف كننده دانست.
غضنفري متذكر شد: مهمترين ركن استراتژي رضايت مصرف كننده در مرحله اول است، گفت:كشوري كه مي خواهد صادرات جهاني داشته باشد، ناگزير به رعايت قوانين و قواعد بين المللي است، زيرا از اين طريق است كه بنگاه هاي بزرگ براي اين امر مهم به تدريج در كشور شكل مي گيرند.
سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت، سهم توليد ناخالص ملي بخش صنعت را در شرايط فعلي 23 درصد ذكر كرد و افزود: ارزش سرمايه گذاري صنعتي بخش خصوصي درسال 89 از 320 ميليارد ريال به بيش از 620 ميليارد ريال افزايش داشته است.
وي ضمن گرامي داشت دهم تيرماه، به مناسبت روز صنعت، گفت: با اضافه شدن وظايف تجارت به وزارتخانه صنعت و معدن، تجارت در خدمت توليد قرار مي گيرد.
اين مقام مسئول با اشاره به تشويق و حمايت بخش خصوصي مبني بر اينكه رايزن هاي صنعتي و رايزن هاي تجاري قديم با تعريف وظايف جديد در چندين كشور تشكيل شده، افزود: سازمان توسعه تجارت جهاني به يكي از مشاوران بخش خصوصي براي بازار هدف جهاني تبديل شد.
سرپرست وزارت صنعت - معدن و تجارت در پايان همچنين از راه اندازي معاونت جديد كسب و كار در آينده نزديك خبر داد.


تاریخ خبر: 13900427
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی