جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

همايش بين المللي صنعت بانكداري و اقتصاد جهاني

همايش بين المللي صنعت بانكداري و اقتصاد جهاني

 

با حضور كارشناسان اقتصادي داخلي و خارجي ،

همايش بين المللي صنعت بانكداري و اقتصاد جهاني آغازبه كار كرد

تهران- همايش بين المللي دو روزه صنعت بانكداري و اقتصاد جهاني با حضور بانكداران، كارشناسان اقتصادي،‌پولي و بانكي داخلي و خارجي در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما  برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، جلال رسول اف در آيين گشايش اين همايش گفت: اين همايش به مدت دو روز با حضور نمايندگان نهادهاي بين‏المللي نظير صندوق بين‏المللي پول، بانك جهاني، بانك توسعه اسلامي، و با حمايت وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانك مركزي و وزارت امور خارجه و مشاركت بانك‏هاي دولتي و خصوصي برگزار مي‏شود.
دبير همايش گفت: به ‌طوركلي اقتصاد ايران برپايه نظام پولي پايه‌ريزي شده و بانك ‌ها به ‌عنوان مهمترين نهاد بازار پول، داراي نقش و اهميت فراوان در اقتصاد و توسعه كشور هستند.
وي تصريح كرد: حجم بازار پول در ايران حدود سه برابر بازار سرمايه بوده و بيش از 90درصد نقدينگي كشور در بانك‌ها جابه‌جا مي‌ شود، بنابراين لزوم تفكر علمي و در آميختن نتايج پژوهش، مطالعات و بهره‌برداري از تجارب داخلي و ديگر كشورها در زمينه‌هاي مختلف مي‌تواند به طي مسير علمي بانك‌ها در ايران، كمك كند.
به گفته ي رسول اف،اين همايش با اهداف بلندمدت ايجاد يك تعامل بين‌المللي پايدار و فزاينده بين بانك‌ها و موسسات مالي غيربانكي و خلق يك ارتباط هم‌افزا در جهت بالندگي صنعت بانكداري ايران و مهمتر، ارزش‌آفريني براي سهامداران و مجموعه ذينفعان بانك‌ها از يك طرف و كمك به توسعه تحول در نظام بانكي و مالي كشور با توجه به شرايط، دستاوردها و چالش‌هاي اقتصاد جهاني و ملي از سوي ديگر، پايه‌ريزي شد.
مديرعامل بانك تات گفت: سالانه، كنفرانس پولي و ارزي با تلاش پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي و سمينار بانكداري اسلامي بـا تلاش موسسه عالي آموزش بانكداري بانك مركزي در ارديبهشت و شهريور ماه هر سال برگزار مي‌ شود.
وي موضوع همايش امروز را بحران مالي و اقتصادي اخير صنعت بانكداري، علت‌ها ، تجربه‌ها و چاره‌جوئي‌ها عنوان كرد و افزود:دليل انتخاب اين عنوان، آسيب‌شناسي و درس آموزي از بحران اخير است كه اقتصاد غرب را به لرزه درآورد. در ميان تحليل‌هاي انجام شده در كشورهاي مذكور، عمده اشكالات برعهده نظام بانكي و تضعيف مقررات نظارتي بر بانك‌ها عنوان شده است.
رسول اف در ادامه بيان داشت: همايش امروز تلاش دارد با ريشه‌يابي علل، مرور و مقايسه تجربه‌هاي موفق و ناموفق چاره‌جويي‌هايي را سرراه نظام بانكي كشورمان قرار دهد، ضمن اينكه جمع‌بندي همايش بدون ترديد مي تواند براي كشورهاي ديگر و حتي نهادهاي بانكي مالي منطقه‌اي و بين‌المللي مفيد باشد.
وي در مورد مشاركت بانك ها در اين همايش گفت: خوشبختانه با احتساب بانك تات، 24 بانك داخلي اعم از خصوصي و دولتي در اين رويداد بزرگ مشاركت كرده اند. وي افزود: علاوه بر آن از حمايت بانك مركزي، وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارايي و امور خارجه، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و سازمان بورس و اوراق بهادار، پژوهشكده پولي و بانكي، موسسه عالي آموزش بانكداري دانشكده‌هاي اقتصاد و مديريت دانشگاه تهران و بسياري از موسسات علمي و پژوهشي و آموزشي داخلي و به‌ويژه دانشجويان مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد و دكتري، بهره‌مند شده‌‌ايم.
رسول اف با بيان اينكه برخي از نهادها و بانك‌هاي خارجي هم در اين نشست مشاركت دارند، افزود: تعدادي از مديران بانكي (دولتي و خصوصي) و تعدادي از انديشمندان حوزه‌هاي مختلف اقتصادي مالي و بانكي در اين همايش سخنراني كرده و يا مطلب ارايه مي كنند.
وي ابراز اميدواري كرد كه مسئولان بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي هم در جمع سخنرانان بـاشند، ضمن اينكه رياست اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و برخي از كارشناسان اقتصادي ديگر هم در اين نشست سخنراني خواهند كرد.
رسول اف برگزاري دو همايش تخصصي و يك كارگاه آموزشي را از ديگر برنامه هاي اين همايش عنوان كرد.


تاریخ خبر: 13900427
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی