شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دولت اسپانيا در باتلاق بيكاري و بدهكاري

تهران نخست وزير اسپانيا درحالي در پارلمان از تلاش براي بهبود اقتصادي كشورش سخن گفته كه با توجه به مشكلات مالي و اقتصادي موجود به ويژه در حوزه اشتغال و بدهي هاي ملي، بسياري از تحليلگران، هدف هاي اقتصادي دولت را دور از دسترس مي دانند.

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه، نخست وزير اسپانيا در سخنراني خود در پارلمان متعهد شد كه با بدهي و بحران اقتصادي كه خشم مردم اين كشور را بر انگيخته مبارزه كند.
خوزه لوييس رودريگز زاپاترو كه انتظار مي رود حزبش در انتخابات عمومي ماه مارس 2012 (اسفند 90) شكست سختي را تجربه كند، همچنين اعتراف كرد كه سرعت بهبود اقتصادي بسيار پايين و نرخ بيكاري بسيار بالا است.
زاپاترو كه پيشاپيش گفته براي دوره بعد نخست وزيري نامزد نخواهد شد، به پارلمان گفت مادريد براي تضمين ثبات مالي كشور در ميان مدت، ماه آينده براي هزينه هاي دولتي سقف تعيين خواهد كرد.
اسپانيا مصمم است كسري بودجه سال 2011 خود را به 6 درصد توليد ناخالص داخلي كاهش دهد و تا سال 2013 اين نرخ را به مرز مجاز 3 درصد توليد ناخالص ملي كه مصوب اتحاديه اروپاست برساند. اما بازارهاي مالي با توجه به بدهي 121 ميليارد يورويي دولت هاي محلي در اين كشور، دستيابي به چنين هدفي را بعيد مي دانند.
موسسه خدمات سرمايه گذاري مودي ماه جاري در گزارشي هشدار داد كه دولت مركزي اسپانيا به دليل ناتواني در كنترل مناطق مهمي مانند كاتالونيا كه اقتصادش با كل پرتغال برابري مي كند، به سختي مي تواند به اهداف خود براي كاهش كسري بودجه اميدوار باشد.
از سوي ديگر، ترس از بن بست اقتصادي در يونان سرمايه گذاران را به وحشت انداخته است. اين سرمايه گذاران ترجيح مي دهند پيش از خريد اوراق قرضه و كمك هاي مالي به كشور ديگري در حوزه يورو، تكليف سرمايه شان در كشور نخست (يونان) روشن شود.
درست پيش از سخنراني زاپاترو، تفاوت حق بيمه خالص اوراق قرضه 10 ساله اسپانيا نسبت به اوراق مشابه آلمان به 2.79 درصد رسيد كه اين حاكي از امنيت سرمايه گذاري كمتر در اسپانيا است.
بنا بر اظهارات زاپاترو، بحران در ايرلند، پرتغال و يونان بر آينده كشورهاي حوزه يورو سايه افكنده و هزينه تامين مالي از منابع خارجي را براي كشورهايي چون اسپانيا افزايش داده است.
با اين حال، زاپاترو تاكيد كرد كه مهمترين دغدغه او نرخ بيكاري است. وي گفت سرعت اندك رشد اقتصادي و نياز فوري به اشتغال زايي، مهمترين نگراني امروز اسپانيا است.
زاپاترو همچنين از اينكه نرخ بيكاري در كشورش در سه ماهه نخست امسال به 21.29 درصد (بيشترين در تاريخ كشورهاي صنعتي) رسيده ابراز ناخشنودي كرد.
اين در حالي است كه نرخ بيكاري در ميان افراد زير 25 سال 45.4 درصد است.
گفتني است از 15 مه (25 ارديبهشت) موجي از اعتراض نسبت به بيكاري، رياضت اقتصادي و فساد اداري مادريد را فرا گرفت.
در 19 ژوئن (29 خرداد) هم حدود دويست هزار نفر به خيابان هاي پايتخت آمدند و خشم خود را از سياست هاي دولت اسپانيا ابراز كردند.


تاریخ خبر: 13900411
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی