پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

همايش بين المللي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي فرصت طلايي توسعه

همايش بين المللي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي فرصت طلايي توسعه

تبريز- سومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري آذربايجان شرقي در حالي روزهاي چهارم و پنجم تيرماه جاري در تبريز برگزار مي شود كه نتايج همايش هاي اول و دوم طي چهار سال گذشته زمينه ساز رشد و توسعه استان از طريق جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها شده است.

با صدور فرمان رهبري و تأكيدمعظم له بر لزوم اجراي اصل 44 قانون اساسي و ضرورت خصوصي‌ سازي و واگذاري امور به مردم، موضوع سرمايه‌ گذاري به شكلي جدي‌تر در كانون توجه مديران اجرايي قرار گرفت.
بحث سرمايه‌گذاري به دليل انتفاع دو سويه سرمايه پذير و سرمايه‌گذار امروز بيش از هر زمان ديگري در بخش‌هاي مختلف دنبال مي‌شود و گام‌هاي بلندي در جهت تحقق اهداف و سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي از سوي رهبري برداشته شده است.
استقبال سرمايه‌گذاران از همايش فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي، البته متأثر از شرايط و بسترسازي‌هاي لازم از سوي مجموعه مديريتي در راستاي تسهيل شرايط سرمايه‌گذاري، امنيت و اعتماد سرمايه‌گذاران براي حضور در آذربايجان شرقي است.
تداوم همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي، علاوه بر توسعه اقتصادي استان به لحاظ شرايط سياسي و جوسازي هاي صورت گرفته عليه ايران هم قابل توجه مي باشد.
دبير ستاد خدمات سرمايه گذاري آذربايجان شرقي تبديل استان به كانون ديپلماسي خارجي و سفرهاي مداوم هيات هاي اقتصادي دولتي و خصوصي از كشورهاي مختلف به استان را از نتايج دو همايش فرصت هاي سرمايه گذاري دانست و گفت: سال گذشته آذربايجان شرقي جزو سه استان برتر در زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي معرفي شد.
رضا حسيني، شكل گيري پنجره واحد سرمايه گذاري را هم يكي از دستاوردهاي همايش دوم دانست و گفت: اين طرح با پيگيري مركز خدمات سرمايه گذاري به طرحي ملي براي كاهش روند انجام امور سرمايه گذاري و بهبود فضاي كسب و كار تبديل شده است.
وي يادآور شد: طراحي و تدوين سيستم پنجره واحد الكترونيكي به استان محول و مقرر شده تاپايان تيرماه جاري به صورت آزمايشي ابتدا در اين استان و سپس در ديگر استان ها نصب و مورد استفاده قرارگيرد.
حسيني، ميثاق نامه حمايت از سرمايه گذاري خارجي آْذربايجان شرقي كه با تدبير استاندار و همراهي مسوولان تهيه شد را عاملي براي رشد سرمايه گذاري عنوان كرد و گفت: اين ميثاق نامه هم به عنوان الگويي براي ديگر استانها تبديل شده است.
وي تهيه كتاب راهنماي سرمايه گذاري در آذربايجان شرقي به زبان فارسي، كتاب توانمندي هاي سرمايه گذاري استان به دو زبان فارسي و انگليسي ، كتاب طرح هاي ارايه شده در همايش، بروشور مشوق هاي سرمايه گذاري در استان به زبان فارسي و انگليسي را از اقدامات صورت گرفته در مركز خدمات سرمايه گذاري استان برشمرد.
وي گفت: آيين نامه حمايت از سرمايه گذاران خارجي هم به 10 زبان ترجمه و براي همايش سوم آماده شده است.
دبير ستاد خدمات سرمايه گذاري آذربايجان شرقي با اعلام اينكه نزديك به 400 ميهمان خارجي از 37 كشور جهان در سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري استان حضور خواهند داشت، گفت: 737 بسته سرمايه گذاري به ارزش 304 هزار و 755 ميليارد ريال در قالب طرح يونيدو براي ارايه به سرمايه گذاران در اين همايش تهيه و تنظيم شده است.
سومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي چهار و پنجم تيرماه جاري در هفت پانل صنعت و معدن، امور زيربنايي و انرژي، كشاورزي و صنايع تبديلي، مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ، توسعه و عمران شهري، گردشگري و نيز خدمات بازرگاني، بهداشت و درمان در تبريز برگزار مي شود.
در اين همايش تعدادي از مسوولين كشوري از جمله معاون اول و معاون پارلماني رييس جمهور، وزيران بازرگاني و امور اقتصاد و دارايي سخنراني خواهند كرد.


تاریخ خبر: 13900405
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی