پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

شمار بيکاران اسپانيا همچنان روبه افزايش است
مادريد _ شمار بيکاران اسپانيا با افزايش  35هزار و 988نفر در ماه مارس نسبت به ماه فوريه سال جاري ميلادي، بالغ بر چهار ميليون و 166هزار و 613 نفرشد که بالاترين رقم رسمي از سال 1996تاکنون بشمار مي آيد.
 بنا برگزارش ايرنا، آمار رسمي نشان مي دهد که ميزان بيکاري در اسپانيا طي هشت ماه گذشته عليرغم همه اقداماتي که از سوي دولت سوسياليست اين کشور براي مهار بحران اقتصادي و کنترل بيکاري صورت گرفته، همچنان روند صعودي داشته است .
نرخ بيکاري در اسپانيا بنا بر آخرين آمار رسمي منتشره 20 درصد است که بالاترين نرخ در اين زمينه در ميان کشورهاي اتحاديه اروپا بشمار مي آيد و سبب شده که "خوسه لوييس رودريگز زاپاته رو" نخست وزير اين کشور بشدت مورد انتقاد مخالفان و مردم قرار گيرد .
وزارت کار و امور مهاجرت عليرغم افزايش تعداد بيکاران در ماه مارس سال جاري اعلام کرده است که اين رقم در مقايسه با افزايش 123 هزار و 543 نفري ماه مارس سال گذشته که سه برابر رقم کنوني بود، کاهش چشمگيري نشان مي دهد .
براساس آمار موجود، تعداد مهاجران خارجي بيکار مقيم اسپانيا نيز در ماه مارس سال جاري نسبت به ماه قبل از آن 12 هزار و 601 نفر افزايش يافته است .
بنا براين گزارش، طي يک سال گذشته در مجموع تعداد مهاجران خارجي بيکار در اسپانيا 119 هزار و 542 نفر افزايش يافته است که بدين ترتيب تعداد کل آنها به 616 هزار و 320 نفر مي رسد .
اين ارقام نشانگر تداوم بحران اقتصادي شديد اسپانيا است که از دو سال پيش تاکنون اين کشور را تحت تاثيرخود قرار داده و به اعتقاد کارشناسان و آگاهان مسايل اقتصادي حداقل تا سال 2012ميلادي پايان نخواهد يافت .


تاریخ خبر: 13890121
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی