پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

صادرات آبزیان ایران

طي سال گذشته/

صادرات آبزيان ايران به 160 ميليون دلار رسيد

تهران - سرپرست سازمان شيلات ايران از افزايش صادرات آبزيان خبر داد و گفت: ميزان صادرات آبزيان در سال گذشته از نظر وزني 44 هزار و 500 تن و از نظر ارزشي 160 ميليون دلار بود كه نسبت به سال قبل از آن، به ترتيب 32.5 و 66.1 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سيد محمد امين تقوي مطلق در نشستي خبري، افزود: درآمد ارزي حاصل از توليد، صيد و صادرات آبزيان در حالي سال گذشته به 160 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان در سال 57 تنها يازده ميليون دلار بوده است.
به گفته وي، ميزان صيد در گذشته عمدتا شامل ماهيان خاوياري بود در حالي كه اكنون به سمت ماهي پرورشي تغيير كرده است.
تقوي مطلق همچنين تراز بازرگاني آبزيان را 70 ميليون دلار عنوان كرد و گفت: ماهيان گرمابي، انواع ماهيان، انواع ميگو، ساير آبزيان، انواع ماهي‌هاي زينتي، كنسرو ماهي و قزل آلا به ترتيب بيشترين سهم را در صادرات آبزيان ايران دارد.
سرپرست سازمان شيلات ايران در ادامه با بيان اينكه وزن خالص صادرات ميگو در سال گذشته يك هزار و 900 تن بود، اظهار داشت: سرانه مصرف آبزيان در كشور در سال 89 نسبت به سال قبل از آن 13.2 درصد افزايش داشت.
تقوي مطلق افزود: سرانه آبزيان در سال گذشته به 8.5 كيلوگرم رسيده در حالي كه سرانه مصرف آبزيان در سال 57 حدود يك كيلوگرم بوده است.
وي ميزان اعتبارات بخش بنادر صيادي در سال گذشته را 250 ميليارد ريال برشمرد و گفت: 66 درصد از اين ميزان اختصاص يافته ضمن اينكه براي سال جاري نيز 260 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
تقوي مطلق اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي 72 مركز تخليه صيد و بندرصيادي با اعتباري بيش از سه هزار و 860 ميليارد ريال احداث شد.
سرپرست سازمان شيلات ايران، ميزان توليد بخش شيلات در سال گذشته را 660 هزار تن عنوان كرد كه اين ميزان شامل صيادي و آبزي پروري است.
وي ميزان صيد آبزيان و همچنين آبزي پروري در سال گذشته را به ترتيب 413 و 248 هزار تن عنوان كرد كه اين ميزان نسبت به سال قبل از آن به ترتيب 4.5 و 19.5 درصد رشد را نشان مي دهد.
اين مقام مسوول در سازمان شيلات ايران، با اشاره به رشد بخش شيلات كشور طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: ميزان صيد در آب‌هاي شمال و جنوب كشور در سال 57 به ترتيب سه هزار و 724 و 25 هزار و 500 تن بوده كه اين ارقام هم اكنون به ترتيب به 44 هزار و 413 هزار تن افزايش يافته است.
وي ميزان اشتغال آفريني اين صنعت را قابل توجه ذكر كرد و گفت: در گذشته (سال 57) 24 هزار نفر در اين بخش مشغول بودند در حالي كه اكنون تعداد افراد مشغول بصورت مستقيم در اين بخش به 188 هزار نفر افزايش يافته است.
به گفته تقوي مطلق، دولت در سال جاري در قالب يك بسته حمايتي از توليدكنندگان بخش شيلات، 10 درصد از 27 درصد سهم پرداختي صيادان براي بيمه تامين اجتماعي را پرداخت مي كند.


تاریخ خبر: 13900321
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی