جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

فرودگاه‌هاي اصفهان و شيراز اقتصادي مي شوند

در سال جاري/

تهران- مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت: فرودگاه‌هاي شهيد بهشتي اصفهان و شهيد دستغيب شيراز در سال جاري با اجراي طرح‌هاي توجيهي به فرودگاه‌هاي اقتصادي كشور اضافه مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،محسن اسماعيلي در نشست خبري كه به مناسبت برگزاري دومين نمايشگاه تخصصي صنعت فرودگاهي و هوانوردي و فرصت‌هاي سرمايه گذاري در فرودگاه‌هاي كشور برگزارشد، افزود:از مجموع 54 فرودگاه كشورسه فرودگاه بين المللي امام خميني(ره)،مهرآباد و شهيد هاشمي نژاد مشهد اقتصادي و 51 فرودگاه غيراقتصادي هستند.
وي با بيان اينكه اقتصادي بودن هر فرودگاه بر اساس دو معيار مورد بررسي قرار مي گيرد،خاطرنشان كرد: يك معيار بر اساس ما به ازاي درآمد- هزينه محاسبه مي شود كه در حال حاضر فرودگاه‌هاي اقتصادي و غير اقتصادي كشور با اين معيار در جامعه رسانه اي كشور معرفي شده اند.
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور اضافه كرد: براساس معيار ديگر ، ويژگي‌هاي اقتصادي كل منطقه اي كه فرودگاه در آن واقع شده است، مورد بررسي قرار مي گيرد.
اسماعيلي افزود: اگر در يك منطقه فرودگاه نباشد نه سرمايه گذار، نه نيروي متخصص و نه استاد دانشگاه حاضر به حضور در اين مناطق مي شوند و اينها از مسائلي هستند كه بايد در محاسبات فرودگاه‌هاي اقتصادي و غير اقتصادي مورد توجه قرار گيرند.
به گفته مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور ارائه خدمات حمل و نقل هوايي و دايركردن خطوط پروازي در مناطق محروم از وظايف دولت است تا ساير بخش‌هاي اين مناطق نيز توسعه يابد.
وي ادامه داد: در بررسي احداث فرودگاه‌ها ، كميته فضاي كشور ، استانداردهاي سايت يابي و كاربري فرودگاه را تعيين مي كند.

** درآمدهاي شركت فرودگاه‌ها در سال گذشته 310 ميليارد تومان شد
اسماعيلي با بيان اينكه مجموع درآمد شركت فرودگاه‌هاي كشور در سال گذشته 310 ميليارد تومان بود، اظهار داشت: يك سوم اين درآمد كه حدود 110 ميليارد تومان است، از محل ارائه خدمات به پروازهاي عبوري، داخلي،خدمات ناوبري و خدمات ترمينالي كسب شده است.

** پيش بيني جذب 2 هزار و 700 ميليارد تومان سرمايه در فرودگاه‌هاي كشور
مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور همچنين گفت: بعد از برگزاري نخستين نمايشگاه صنايع فرودگاهي 230 ميليارد تومان در فرودگاه‌هاي كشور سرمايه جذب شد و پيش بيني ما اين است كه در مجموع 2 هزار و 700 ميليارد تومان سرمايه در فرودگاه‌هاي كشور جذب شود.

** سالانه 14 ميليون مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا مي شود
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور در خصوص ظرفيت جابجايي فرودگاه مهرآباد گفت: سالانه بالغ بر 12 تا 14 ميليون مسافر از طريق فرودگاه مهر آباد جابجا مي شود و اين فرودگاه جزو قديمي ترين و پرترافيك ترين فرودگاه‌هاي كشور محسوب مي شود.
وي با اشاره به طرح توسعه فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در بخش هوايي ايرسايت اين فرودگاه 60 ميليارد تومان براي پاركينگ هواپيما و سطوح پروازي اختصاص داده شده كه عمليات اجرايي آن در هفته دولت ‌آغاز م خواهد شد.
اسماعيلي همچنين گفت: در بخش زميني لند سايت مهرآباد هم طرح سرمايه گذاري 40 ميليارد تومان براي ساخت پاركينگ طبقاتي و ساختمان‌هاي مجاور در نظر گرفته شده است .

** مترو پايان سال آينده به مهرآباد مي رسد
اسماعيلي گفت : مسئولين مترو تهران وعده داده اند كه يك خط مترو به فرودگاه مهرآباد كشيده شود كه اميدواريم تا پايان سال آينده اين خط به مرحله بهره برداري برسد.
به گفته مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور، براي توسعه راه‌هاي دسترسي به فرودگاه زيرگذري به طور يكهزار متر از خيابان معراج به ميدان آزادي احداث مي شود، ضمن اينكه اصلاح فضاي ترمينال‌هاي 2،چهار و شش در دستور كار قرار دارد.

** 159 فرصت سرمايه گذاري در 27 فرودگاه كشور
اسماعيلي با بيان اينكه در نمايشگاه امسال فرصت‌هاي سرمايه گذاري در 27 فرودگاه كشور به سرمايه گذاران داخلي و خارجي معرفي مي شود، اظهار داشت: در اين 27 فرودگاه 159 فرصت سرمايه گذاري شناسايي شده كه ارزش ريالي آن در مجموع بالغ بر 560 ميليارد تومان است.
وي با بيان اينكه در فرودگاه بين المللي فرودگاه امام خميني (ره ) هم فرصت سرمايه گذاري به ارزش 2 هزار و 100 ميليارد تومان پيش بيني شده است ،اضافه كرد : در اين فرودگاه سه سرمايه گذار خارجي اعلام آمادگي كرده اند كه در حال حاضر طي مراحل اجرايي است.
اين مقام مسئول تصريح كرد:بخشي از سرمايه گذاري ها در قالب سرمايه گذاري
BOT و BLTدر فرودگاه‌هاي امام خميني و فرودگاه اصفهان آغاز شده است.
در روش
BOT كه تعداد قابل توجهي از ترمينال‌ها و مراكز مورد نياز فرودگاهي با اين روش ساخته شده اند، سرمايه گذار يك مجموعه را احداث كرده و براي مدت زماني كه سرمايه و سود خود را دريافت كند از اين پروژه بهره برداري مي كند و در پايان پروژه را به دولت منتقل مي نمايد.
اين در حالي است كه در روش
BLT كه عمدتا در بخش هوايي ايرسايت كاربرد دارد، به دلايل مختلف سرمايه گذار نمي تواند شخصا از سرمايه گذاري خود بهره برداري كند و شركت فرودگاه‌ها بهره برداري را برعهده داشته و سرمايه و سود سرمايه گذار را پرداخت مي كند.
به گفته مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور سرمايه گذاري ها در فرودگاه‍‌هاي امام خميني(ره) مهرآباد،تبريز،مشهد و شيراز در حال انجام است كه در حال طي مراحل مختلف اجرايي است.
اسماعيلي با بيان اينكه با چند سرمايه گذار خارجي هم تفاهم نامه امضا شده است، افزود: سرمايه گذاران خارجي به صورت فاينانس (تامين مالي ) خارجي و يا شيوه هاي بي. او. تي و بي.ال.تي براي حضور در پروژه‌هاي فرودگاهي اعلام آمادگي كرده اند و منتظر ارائه طرح‌هاي ارائه شده از سوي آنها هستيم.

** رشد جابجايي مسافر
وي اضافه كرد: در ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 10 درصد رشد پرواز و جابجايي مسافر داشته ايم، ضمن اينكه در سال قبل هم در برخي از فرودگاه‌ها بالاي 30 درصد و در برخي ديگر در حدود 10 تا 11 درصد در پروازهاي عبوري رشد داشته ايم.
مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور با تاكيد بر اينكه رشد پروازها و جابجايي بار و مسافر در سال جاري هم پيش بيني مي شود، اظهار داشت: سرمايه گذاران با استناد به آمار و ارقام پروازها و ميزان جابجايي بار و مسافر وارد عرصه سرمايه گذاري در فرودگاه‌هاي كشور مي شوند ضمن اينكه در نظر داريم سهم فرودگاه‌هاي كشور از اوراق مشاركت اختصاص داده شده به وزارت راه و ترابري را هم دريافت كنيم.
ياد آور مي شود:دومين نمايشگاه تخصصي فرودگاهي و هوانوردي كشور و فرصت‌هاي سرمايه گذاري در فرودگاه‌هاي جمهوري اسلامي از 21 تا 23 خرداد ماه جاري به مدت سه روز در محل هتل المپيك برگزار مي شود.


تاریخ خبر: 13900312
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی