شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سالانه بيش از290 ميليون تن مواد معدني ازذخاير كشور استخراج مي شود

كرج - معاون اكتشافات سازمان زمين شناسي و اكتشافات كشور گفت: سالانه بيش از 290 ميليون تن مواد معدني از ذخاير كشور استخراج مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهروز برنا عصر چهارشنبه در نشست مشترك كارشناسان معدني كشورهاي عضو اكو با مديران سازمان صنايع و معادن استان البرز افزود:اين مقدار مواد معدني از 68 نوع ماده استخراج مي شود.
وي اظهار داشت: در اكتشافات معدني انجام شده، 30 نوع ماده معدني جديد نيز كشف شده است كه بزودي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
برنا گفت: قبل از انقلاب اسلامي 300 معدن در كشور شناسايي شده و فعال داشتيم كه با كارهاي اكتشافي انجام شده ، اكنون اين رقم به پنج هزار و 700 معدن فعال در كشور رسيده است.
وي با اشاره به اينكه ذخاير قطعي كشور 57 ميليارد تن است افزود: در راستاي فعاليت هاي انجام شده در صنعت معدن كشور تاكنون 21 هزار صنايع معدني شكل گرفته است.
اين مسوول يادآور شد: سياست كلي دولت در بخش صادرات مواد معدني ، جلوگيري از صدور مواد خام است و به شدت با اين موضوع برخورد مي شود ، چرا كه مواد خام بايد در صنعت مورد استفاده قرار گيرد.
برنا گفت: ايران به عنوان يكي از كشورهاي معدني دنيا مطرح است و در حقيقت 3 درصد ذخاير شناخته شده دنيا را داراست.
وي افزود : ايران داراي پتانسيل هاي بالايي درخصوص ذخاير معدني است چرا كه بر روي كمربند شناخته شده آلپ هيماليا قرار گرفته است ، همچنين يكي از كمربندهاي معروف مس و طلا به نام اروميه دختر از كشور ما مي گذرد.
برنا اظهار داشت: عبور كمربند آهن به نام اورايل عمان از كشور ما و همچنين كمربند سرب ، روي ، كروميت و تبخيري ها در غني تر شدن ذخاير معدني ايران تاثير بسزايي دارد.
وي ياد آور شد: ايران از سالهاي بسيار كهن حرف هاي زيادي در بخش معدنكاري داشته است به گونه اي كه تاكنون 1200 معدنكاري قديمي در كشور شناخته شده است كه گذشتگان آن را كشف ، استخراج و مورد استفاده قرار داده اند.
معاون اكتشافات سازمان زمين شناسي ايران گفت: امروزه براي كشف ذخاير معدني بايد از تكنيك هاي نوين اكتشافات استفاده شود كه سازمان زمين شناسي ايران طي اقدامات انجام شده در 10 سال گذشته زمينه و زير ساختهاي اكتشافي فراواني را فراهم كرده است.
وي ، تكميل نقشه هاي جغرافيايي و ژئوشيمي 100 هزار ، پرداختن به نقشه هايي با مقياس يك بر 25 هزار و همچنين استفاده از ژئو فيزيك هوايي با 3 روش را از جمله فعاليت هاي انجام شده در زمينه اكتشافات برشمرد.
برنا ياد آور شد: اكنون 12 هزار محدوده اميدبخش معدني در كشور كشف شده است و سعي بر اين است كه اين محدوده ها در آينده نه چندان دور مورد استفاده قرار گيرد.
در اين نشست ، كارشناسان معدن كشورهاي افغانستان ، پاكستان ، تركيه ، آذربايجان ، تاجيكستان و نيز مدير بخش محيط زيست و انرژي دبيرخانه سازمان اكو به بيان ديدگاههاي خود پرداختند. ك/2


تاریخ خبر: 13900307
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی