پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

مشاركت توليد كنندگان به رونق صنعت كفش كمك مي كند

تهران-مديرعامل گروه صنعتي كفش ملي گفت: مشاركت توليد كنندگان مي تواند به رونق صنعت كفش ملي كمك كند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، خليل مينايي روز سه شنبه در مراسم قرعه كشي خريداران كفش ملي كه با حضور توليد كنندگان كفش در محل كارخانه برگزار شد، افزود: كفش ملي سال گذشته 21 درصد رشد فروش نسبت به سال 88 داشت كه نشان از عملكرد مثبت اين صنعت در كشور است.
وي با اشاره به اقدامات سال 89 گفت: تقويت مهندسي براي ارتقا كيفيت كفش هاي توليدي جهت رسيدن به استانداردهاي جهاني از ديگر گامهاي مثبتي است كه كفش ملي در سال گذشته به آن، اقدام كرده است.
وي تاكيد كرد: همچنين در سال گذشته فروشگاههايي كه داراي فروش بالايي بودند شناسايي شدند. ايجاد تنوع و ارائه مدلهاي جديد از ديگر اقدامات كفش ملي بود كه با موفقيت انجام شد.
شناسايي و حذف فروشگاههاي زيان ده از ديگر اقداماتي بود كه مينايي با اشاره به آن اظهار داشت: از جمله اقدامات ديگر كه هم اكنون در حال انجام است سيستمي بودن شرايط فروش و جلوگيري از روشهاي سنتي است.
اين مدير بخش توليد با تاكيد بر اطمينان بخشي مشتريان اظهار داشت: اين روش باعث شد كه از سال 84 تا 89 رشد 61درصدي فروش را تجربه كنيم.
وي معتقد است:كار توليد 12.5درصد مرهون تخصص و كارايي افراد و 87.5 درصد تبليغات قوي است.
جايگزيني كالا بر اساس تقاضاي مشتري محوري، توجه به كيفيت ،اجتناب از زيانهاي احتمالي از جمله مواردي بود كه مينايي بر آنها تاكيد كرد.
وي در پايان يادآور شد: براي افزايش فروش بايد فروشنده هاي مناسب را در فروشگاه هاي كفش ملي به كار گرفت و بهينه كردن مديريت خريد از جمله كارهايي ديگر است كه مسئولان كفش ملي بايد براي افزايش فروش كالاهاي توليدي به آن اقدام كنند.
يادآوري مي شود، در سال 1330 دو دهنه مغازه در خيابان خيام جنب بازار بزرگ تهران فعاليت خود را در زمينه فروش كفش آغاز كرد. در همان سال شركتي با نام شركت تجارتي استاندارد در محل فوق به ثبت رسيد كه با قراردادن يك دستگاه ماشين گالش زني شالوده توليد كفش ماشيني در خاورميانه ريخته شد و تا سال 1339 دامنه فعاليت توليد كفش در انواع مختلف با الحاق مكانهايي در جوار مغازه هاي فوق الذكر گسترش يافت و محصولات خود را با نامكفش ملي به بازار عرضه كرد.
همچنين طي دهه 1340 و تا اوايل دهه 1350 شركتهاي متعددي در زمينه هاي تخصصي وابسته به توليد چرم و كفش و ساير اقلام مرتبط ، همچنين توزيع و فروش محصولات يكي پس از ديگري متولد شده و شروع به كار كـردند و خانـواده بزرگــي به نام گروه صنعتي ملي را ايجاد كردند .
گروه صنعتي ملي در مدت كوتاهي به بزرگترين توليد كننده كفش ماشيني در خاورميانه مبدل شد و محصولات آن نه تنها در بازارهاي ايران بلكه در اقصي نقاط جهان صادر شد.
با شروع جنگ تحميلي طي سالهاي دهه 1360 و تحريم اقتصادي ، گروه صنعتي ملي تا حدود بسياري از رشد و بالندگي باز ايستاد و در گردونه رقابت نتوانست جايگاه هميشگي خود را حفظ كند .
با اين وجود بكارگيري ابزارهاي مديريت نوين و احياي توانمندسازي ، طرح چشم اندازي جديد ، اتخاذ استراتژي دستيابي به مزيت هاي رقابتي بازارهاي جهاني و روش توليد غير متمركز در برنامه هاي اين گروه براي احيا قرار دارد.


تاریخ خبر: 13900304
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی