پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ایلنا : رئیس اتاق مشهد اعلام کرد؛ اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور ناهماهنگ است

بالا بردن سطح تسهیلات اعطایی به واحدهای استان از سوی بانک توسعه صادرات، قبول اسناد آستان قدس به عنوان وثیقه از سوی بانک توسعه صادرات و برگزاری کارگاه های آموزشی از اقدامات مثبتی بود که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. ايلنا: نشست کمیسیون توسعه صادرات استان خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و جمعی از مسوولان دولتی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی این استان در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی مشهد و رئیس کمیسیون توسعه صادرات استان با اشاره به سفر هیات دولت به مشهد تصریح کرد: بخش خصوصی استان در این سفر برای اولین بار توانست نقطه نظرات خود را در هیات دولت مطرح کند و حضور وزرای بازرگانی و کار و امور اجتماعی در اتاق مشهد نیز نتایج خوبی دربر داشت. نایب رئیس اتاق ایران افزود: یکی از نتایج آن ایجاد تشکل‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان بود که از مشهد آغاز و در شهرهای دیگر نیز اشاعه داده خواهد شد. رئیس کمیسون توسعه صادرات غیر نفتی استان ادامه داد: در جلسه‌ای با اصناف نیز بر لزوم ایجاد تشکیلات مشترک بین اصناف و اتاق بازرگانی تاکید و قرار شد این حرکت به زودی از استان خراسان و شهر مشهد آغاز شود.
شافعی با اشاره به تشکیل جلسه اتاق مشهد با رئیس بانک توسعه صادرات و رئیس صندوق ضمانت صادرات کشور پیامدهای این نشست را بسیار مفید اعلام کرد.
وی ادامه داد: بالا بردن سطح تسهیلات اعطایی به واحدهای استان از سوی بانک توسعه صادرات، قبول اسناد آستان قدس به عنوان وثیقه از سوی بانک توسعه صادرات و برگزاری کارگاه های آموزشی از اقدامات مثبتی بود که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. رئیس کمیسیون توسعه صادرات استان در ادامه با اشاره به ناهماهنگی اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور گفت: سازمان توسعه تجارت باید برنامه‌ریزی‌های اصولی را برای ایجاد این هماهنگی انجام دهد.
وی همچنین خواستار بررسی این مشکل از سوی کمیسیون توسعه صادرات و ارایه راه حل به سازمان توسعه تجارت شد.
شافعی در ادامه از اعزام یک هیات تجاری از سوم تا هفتم آذر ماه امسال به کشور چک خبر داد و گفت: بیشترین افراد ثبت نام کننده در این هیات متعلق به استان خراسان رضوی است. رئیس شورای ملی زعفران ایران با اشاره به اهمیت مساله زعفران در این نشست اعلام کرد که به زودی اعضای شورا سفرهایی را به کشورهای اسپانیا و هلند خواهند داشت. در ادامه محمد مهدی مروج الشریعه معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ارسال نامه رئیس کمیسیون توسعه صادرات استان به استاندار خراسان رضوی به انضمام گزارش عملکرد یک ساله این کمیسیون، جوابیه استاندار خراسان رضوی را برای حاضرین قرایت کرد.
وی گفت: استاندار خراسان رضوی توصیه کرده است که بخش خصوصی با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی‌های عملی استان را در رسیدن به جایگاه خاص خود یاری کرده تا شاهد نتایج اقتصاد پویا در استان باشیم. مروج‌الشریعه در ادامه ضمن پر بار خواندن سفر هیات دولت به مشهد گزارشی از نتایج این سفر را برای حاضرین ارایه کرد. وی در ادامه با تاکید بر احیای صنایع دستی استان گفت: ما در این راستا نیازمند حرکت جمعی هستیم و ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای احیای این صنعت و ایجاد اشتغال زایی است. وی در پایان گفت: معاون اول ریس جمهور از بخش خصوصی استان به عنوان یکی از مخاطبین و تاثیرگذاران تصمیم ساز در جلسات هیات دولت نام برده که افتخاری برای بخش خصوصی استان محسوب می شود. در ادامه این نشست مشترک منوچهر سلطانی معاون سازمان بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات در مشهد گفت: بر اساس دستور العمل تعیین شده به زودی بیست نفر صادرکننده نمونه استانی طی مراسمی معرفی خواهند شد. وی در ادامه گفت: به زودی نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد با معرفی سازمان توسعه تجارت ایران در مرکز تجارت ایرانیان در دبی مستقر خواهد شد. وی همچنین با اشاره به پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان گفت: جوایز صادراتی شش ماهه دوم سال 87 به طور کامل پرداخت و جوایز صادراتی شش ماه اول در حال پرداخت است.
وی افزود: یارانه نمایشگاه های برگزار شده در سال 87 و شش ماهه اول سال 88 به طور کامل تامین منابع شده که هم اکنون در حال پرداخت یارانه های نمایشگاهی و هیات های تجاری به خارج از کشور یا پذیرش هیات های خارجی هستیم. سلطانی همچنین از طرح ایجاد خوشه های چرم، مبلمان، زعفران و قطعات خودرو در مشهد خبر داد و گفت: در صورت تصویب این خوشه‌ها ما می‌توانیم از کمک های یونیدو و سازمان توسعه تجارت در ایجاد این خوشه ها استفاده کنیم.
وی همچنین از دریافت مجوزهایی برای اعزام هیات های تجاری به آلمان، پاکستان و استان سین کیانگ چین خبر داد. در ادامه علی کبیر دبیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد طرح بلند مدت اتاق مشهد برای توسعه تجارت که استراتژی توسعه تجارت خارجی استان است را برای حاضرین تشریح کرد و گفت: این طرح برای اولین بار سال گذشته ارایه و سپس برای رفع نواقص به گروه‌های کارشناسی ارایه شد، چراکه اگر استراتژی منطبق بر واقعیات نباشد ناهماهنگی هایی پیش خواهد آمد. وی همچنین با اشاره به طرح شناسایی بازارهای صادراتی و طرح ظرفیت های صنایع برای توسعه صادرات گفت: این طرح ها نشان می دهد چه توانمندی ها و بازارهای صادراتی داریم ، چگونه حرکت کنیم و منابع را بر چه اساس تخصیص دهیم. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با حضور همه تشکل ها این استراتژی تدوین و ارائه شود. در این نشست همچنین مسعود عاطفی ریس گمرک استان خراسان با ارایه گزارشی از وضعیت صادرات استان گفت: در هفت ماهه اول امسال 788 هزار تن کالا به ارزش 619 میلیون دلار صادر شده که نسبت به سال گذشته 68 درصد از لحاظ وزنی و 16 در صد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.
وی افزود: در صدر اقلام صادراتی زعفران با 20 تن به ارزش 55 میلیون دلار، 23 در صد رشد داشته و سیمان به وزن 344 هزار تن به ارزش 53 میلیون دلار که 6223 درصد رشد داشته است. وی خاطرنشان کرد: در بررسی آماری بیشترین رشد مربوط به کشورهای افغانستان، امارات و اسپانیا بوده و کمترین رشد مربوط به کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان بوده است. در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین اداره استاندارد و گمرک خراسان رضوی امضا شد.


تاریخ خبر: 13881206
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی