جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تهران – حیات : اسپانیا با 44 میلیون نفر جمعیت 29 میلیون خودرو دارد

 مدیرکل ترافیک اسپانیا:
اسپانیا با 44 میلیون نفر جمعیت 29 میلیون خودرو دارد
سیر صعودی افزایش خودرو در اسپانیا موجب نگرانی مسوولان شده است


مدیرکل ترافیک اسپانیا با اشاره به وجود 29 میلیون خودرو در اسپانیا گفت : سیر صعودی افزایش خودرو در اسپانیا نیز موجب نگرانی مسوولان شده و  هرساله 500 هزار خودرو به این تعداد اضافه می شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ناواروبه در دیدارصبح امروز (شنبه) در دیدار با رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: جابجایی غیرموتوری یعنی پیاده و دوچرخه سواران در شهرها از اولویت بیشتری برخوردار بوده و باید به حق شهروندی آنان توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات بسیار خوب و موثر است چرا که مشکلات ترافیکی مشترک بوده بنابراین راه حل ها نیز باید مشترک باشد.
وی تاکید کرد: توجیه کردن امور راهنمایی و راهنمایی با جان انسان ها پذیرفتنی و قابل قبول نیست و اینطور نیست که این مشکلات در مورد فوت افراد ختم شده چرا که به ازای هریک نفری که فوت می کند 5 نفر نقص عضو می شوند.
وی با بیان اینکه در دو کشور (ایران و اسپانیا) باید سوانح را کاهش داد، افزود: در هر دو کشور (ایران و اسپانیا) این آمار بالا بوده و بیش از حد انتظار و قابل قبول هستند و ما از این آمار راضی نیستیم .

ناواروبه ادامه داد: اگر من و سردار (مومنی) به اقوام و بستگان افرادی که جان خود را در تصادفات از دست داده اند بگوییم به همه اهداف رسیده ایم و موارد عالی است آنها به ما چه خواهند گفت.
وی با بیان اینکه این مسوولیت بر  دوش همه شهروندان است، اظهار داشت: مسوولیت مهم در امور ترافیک و راهنمایی و رانندگی فقط بر دوش دولت نیست و مردم نیز در این مسوولیت شریک هستند و در این مشکل همه باید توجه کنند از جمله کلوپ های اتومبیل های مختلف، سازنده های اتومبیل، دولت مسوول هستند.
وی به اهمیت و نقش استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: در اسپانیا از نظر ترافیکی پلیس تمام تلاش خود را برای کاهش ترافیک بکار می برد و سعی دارد تا حمل و نقل عمومی را گسترش داده چرا که هرچه استفاده از حمل و نقل عمومی گسترش یابد ترافیک کاهش می یابد و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.
وی افزود: در اسپانیا هیچ کسی از وضع ترافیک راضی نیست و همه می خواهند ترافیک روان باشد و من تصور می کنم در ایران نیز چنین وضعی وجود داشته باشد.
مدیرکل ترافیک اسپانیا گفت: همه تخلفات مهم بوده و نباید اتفاقی رخ دهد ولی روی یکسری تخلفات به خاطر خطرناک تر بودن آن باید توجه بیشتری کرد.
وی به اهمیت کمربند ایمنی در کاهش مرگ و میر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بستن کمربند ایمنی یعنی زنده مانده و نبستن آن یعنی زنده نماندن و مردن، پس انسان با استفاده از این وسیله ایمنی در واقع از جان خود محافظت می کند.
وی ادامه داد: بستن کمربند ایمنی کار دشواری نیست و کسی که کار به این آسانی را انجام ندهد درحقیقت با زندگی و جان خود بازی کرده و زندگی خود را از دست می دهد.
وی افزود: یکی از تخلفاتی را که پلیس باید روی آن تمرکز و توجه کند کلاه موتورسواران است و اگر موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نکنند هرگونه عملکرد از سوی پلیس بی فایده خواهد بود.
وی به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی اشاره کرد و گفت: اخیرا در اسپانیا کمپینگی برگزار شده و استفاده از کلاه ایمنی و اهمیت آن را به تصویر کشیده است و عکس سرباز اسپانیایی، ایرانی، یونانی تا جنگ جهانی و آخر آن جنگ ستارگان بوده که از کلاه استفاده کرده بودند.
وی ادامه داد: این تصاویر نشان داد که 5 هزار سال است که مردم برای دفاع از خود و نجات جانشان از کلاه استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه پلیس باید به افرادی که بسامد تخلفات آنها بالا است توجه بیشتری کند، تصریح کرد: باید افرادی که قانون را زیرپا می گذارند به گونه ای برخورد شود تا از نظر فرهنگ استیضاح و تنبیه شوند که دیگر جرات خطا نکنند.
وی افزود: نباید رفتار مردم با این افراد متخلف به گونه ای باشد که آنان تصور کنند کارشان خوب بود و مردم بگویند خلاف کردن در رانندگی شجاعت است بلکه باید بگویند حماقت تو بیشتر از شجاعت است.
وی گفت: در سال 2008 در اسپانیا 3 هزار نفر مردند و به ازای هر نفر که جان خود را از دست دادند 5 نفر به شدت زخمی شدند.
رییس پلیس راهور ناجا در این دیدار گفت: انتقال تجربیات درحل مشکلات ترافیکی تاثیر بسیاری دارد.
سردار اسکندر مومنی اظهار امیدواری کرد که با تبادل نظر و انتقال تجربیات بتوان مشکلات ترافیکی را حل کرد.


تاریخ خبر: 13881205
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی