شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تلاش اسپانیا برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا تاکید کرد؛

تلاش اسپانیا برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

 


در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا بر توسعه روابط تجاری در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی و ماشین آلات تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «محمد طاهری» رئیس شورای مشترک تجاری ایران و اسپانیا با اشاره به حضور رایزن جدید بازرگانی اسپانیا در ایران گفت: اخیراً 3 هیات تجاری اسپانیایی از ایران بازدید کرده اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، توسعه روابط تجاری را در پی خواهد داشت.


 


وی افزود: اسپانیا یک اقتصاد در حال گسترش در اروپا است و پتانسیل های همکاری زیادی میان دو کشور وجود دارد. در گذشته روابط اقتصادی دو کشور به زعفران، پسته، خاویار و فرش محدود می شد، اما اکنون زمینه های فعالیت بیشتری مهیا است.
طاهری فعالیت در بخش های پتروشیمی، گاز، تامین مالی پروژه ها و کشاورزی را از مهمترین زمینه های همکاری دو کشور دانست و یادآور شد: هر دو کشور آماده گسترش روابط هستند و می توان همکاری در زمینه شرکت های کوچک و متوسط را نیز توسعه دارد.
«ماریا دلرس لوردا»Maria Dolores Loureda رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا نیز با اشاره به روابط مطلوب اسپانیا با کشورهای مراکش، الجزیره و لیبی گفت: اسپانیا در تلاش است که روابط خود را با ایران گسترش دهد. میزان روابط دو کشور در حال حاضر خیلی کم است و با توجه به نقاط مشترک میان ایران و اسپانیا می توان روابط اقتصادی را گسترش داد.


وی با اشاره به صادرات 466 میلیون یورویی اسپانیا به ایران، تصریح کرد: عمده صادرات ایران به اسپانیا نیز نفت است و رقمی در حدود 3 میلیارد یورو را در برمی گیرد، بنابراین باید تعادلی در این تراز تجاری ایجاد کرد.
رایزن بازرگانی اسپانیا لازمه ایجاد تعادل 50 – 50 در حجم تراز تجاری دو کشور را گسترش روابط تجار دو کشور دانست و افزود: زمینه های همکاری در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین آلات، انرژی های تجدید پذیر، ساخت و ساز، بنادر و فرآوری زیتون وجود دارد.
وی در ادامه از احداث اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی دنیا در مراکش و الجزایر توسط شرکت های اسپانیایی خبر داد.


«آلوارو بوتاس» Alvaro Botas نماینده اتاق بازرگانی دی اویدو نیز با ارایه گزارشی از موقعیت اقتصادی شهر دی اویدو گفت: دی اویدو با یک میلیون جمعیت در شمال اسپانیا قرار دارد و این شهر در بخش های معدن، ماشین آلات، ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی دارای توانمندی های زیادی است.

 


تاریخ خبر: 13881205
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی